Avatar billede grete Nybegynder
17. maj 2001 - 09:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dataovertagelse ?

Jeg søger et udtryk som definerer en funktion i et bogholderiprogram som sørger for at bilagsdata som ofte forekommer bliver overtaget fra et bilag til det næste. F.eks hvis man vil omdanne en varebestilling til en varetilgang bliver data automatisk overtaget. Mit eget forslag er dataovertagelse, er der nogen der har et bedre ?
Avatar billede jasman Nybegynder
17. maj 2001 - 14:38 #1
Hvad med dataarv ?

Altså f.eks. at en varetilgang (lagerbevægelse/postering) vil arve feltværdier/attributter fra en varebestilling (indkøbslinie).

\"Arv\" er også et accepteret begreb i objektorienteret systemudvikling.
Avatar billede grete Nybegynder
18. maj 2001 - 12:53 #2
Det er en god ide jasman, jeg tænkte også på dataimport, men det overlapper nok mange andre funktioner, eller hvad ?
Avatar billede jasman Nybegynder
18. maj 2001 - 15:00 #3
Efter min mening er betydningen af dataimport noget med at data udefra (evt. fra et fremmed system) bliver hentet ind.
Men det er kun min ydmyge mening :-).

Og jo jeg tror at der i det fleste økonomi systemer findes en eller funktionalitet som kan importere data, evt. til en kassekladde.
Avatar billede grete Nybegynder
18. maj 2001 - 15:22 #4
Tusind Tak jasman, det var en stor hjælp.
Jeg bruger dataarv.