Avatar billede caschmidt Nybegynder
26. september 2006 - 08:57 Der er 7 kommentarer

Computerens navn hentes til Excel

Kan man hente computerens "netværks-navn" ind til brug i Excel?

Jeg har noget vba-kode, som skal kunne hente indholdet af en kommasepareret fil, som ligger på brugerens skrivebord.
Dertil har jeg indarbejdet følgende kodelinje:
ChDir "C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord"

Problemet er, at filen jo ikke ligger på "All Users\Skrivebord", men derimod på ">>brugernavn<<\Skrivebord"

Hvordan får man fat i >>brugernavn<<?
Avatar billede snowball Novice
26. september 2006 - 09:51 #1
Avatar billede caschmidt Nybegynder
26. september 2006 - 11:49 #2
Hej snowball
Din henvisning gav en god løsning, som jeg har indarbejdet således:
    Bruger = Environ("USERNAME")
    ChDrive "C"
    ChDir "C:\Documents and Settings\" & Bruger & "\Skrivebord"
Hvis snowball vil svare (ikke kommentere) kan du få point :-)
Avatar billede snowball Novice
26. september 2006 - 12:12 #3
OK :)
Avatar billede snowball Novice
30. september 2006 - 11:02 #4
Husk venligst at acceptere svaret så spørgsmålet bliver lukket, tak :)

Fortsat god weekend.
Avatar billede snowball Novice
16. november 2006 - 14:57 #5
Husk venligst at acceptere svaret så spørgsmålet bliver lukket, tak :)
Avatar billede snowball Novice
19. januar 2007 - 07:51 #6
Husk venligst at acceptere svaret så spørgsmålet bliver lukket, tak :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. februar 2007 - 20:50 #7
Et eksempel på en bruger er overtræder ekspertens regler ved ikke at have en gyldig mailadresse?

"For at oprette eller besvare spørgsmål på Eksperten.dk skal du være oprettet som bruger. Ved oprettelse på Eksperten.dk skal du opgive en gyldig e-mailadresse. Denne e-mailadresse skal altid være gyldig, så Eksperten.dk altid har mulighed for at kontakte dig. Gentagne henvendelser uden svar kan medføre deaktivering af brugeren."

.....?