Avatar billede highflyer15 Nybegynder
25. september 2006 - 20:31 Der er 5 kommentarer

Windows XP installations problemer på Mac

Hejsa

Jeg har fornyeligt anskaffet mig en MacBook Pro og jeg vil meget gerne have fyret XP op under den, så jeg anskaffede mig BootCamp og det går da også rigtig godt med at få partionerne til at blive splittet og XP cd'en snurrer godt rundt og formaterer og installere, men når den er færdig, ja så kommer den med samme fejl HVERGANG..

Enten mangler den system32/hal.dll filen eller også er den i stykker.. Det er det samme med alle XP SP2 cd'er.. Har prøvet 4 nu..

Er der nogen som kan hjælpe mig her eller er jeg fortabt..?

Findes der en måde at gå fra Mac interface til Windows mapperne og få tilføjet denne hal.dll fil i system32 mappen, så Windows kan starte op..?

Jeg har virkelig brug for hjælp da mit arbejdsprogram er til Windows, indtil jeg får råd til Final Cut Studio, hvilket er ret dyrt..

Jeg takker mange gange for hjælp på forhånd

Mvh
Christian
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2006 - 20:46 #1
http://forums.macnn.com/104/alternative-operating-systems/298864/windows-and-bootcamp/

Og her er en der også har en løsning: http://www.hardmac.com/news/2006-05-30/

"Finally the solution is:

- Launch BootCamp Assistant in MacOSX
- Merge both partition
- Reboot
- Launch BootCamp Assistant, and create 2 partitions
- Install Windows"
Avatar billede highflyer15 Nybegynder
25. september 2006 - 23:27 #2
Det lyder da lidt som fup og fiduser det der, men hvis folk begynder at få det til at virke, så vil jeg da give det et forsøg, så må du lige smække et svar ind, så du kan få de points.. ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2006 - 23:47 #3
Sig til om det virkede, så får du svar :)
Avatar billede highflyer15 Nybegynder
26. september 2006 - 13:02 #4
Det virkede helt fint.. Dog meget mærkeligt.. For havde prøvet 4 gange..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
28. december 2006 - 09:30 #5
Du burde overveje at investere i en original XP med SP2.
-det fungerede for mig 1. gang.

Har siden gjort det for en kammerat. 1. gang.

Uoriginalt software gider den ikke . . .