Avatar billede allan_lie Nybegynder
25. september 2006 - 17:59 Der er 3 kommentarer

Netwærk med 2 routere

Hey.

Jeg har et netwærk med 2 routere. Den ene er en Cypercity router og den anden er en Sitecom Wl-153 Wireless router.

Sitecom routeren's wan port er tilsluttet til en switch som sidder på Cypercity routerens ene Lan port.

Nu er det så sårn at jeg har trukket kabler rundt i hele huset, så der hvor sitecom routeren står har jeg også brug for kabel adgang samt Wireless.

Det virker som så også, men min ene pc som sidder på Switchen, kan ikke se netwærket på den anden side af Sitecom routeren!

Hvis jeg laver routeren om til et accespoint, er det kun det trådløse som virker.

Hvordan kan jeg indstille min Sitecom router så jeg har Lan adgang fra Wan siden?
`
Avatar billede lazeric Nybegynder
25. september 2006 - 19:36 #1
Du skal sørge for at de to routere ikke ligger i samme range.
Hvis cybercity routerens adresse f.eks er 192.168.1.1 skal din Sitecom router ikke hedde f.eks 192.168.1.2, men istedet 192.168.2.1.
Samtidig kan windows netværk have svært ved at dele mapper osv hvis ikke du har installeret IPX/NetBIOS protokollen på netkortene. Prøv det og se om ikke det hjælper.
Avatar billede kenp Novice
25. september 2006 - 20:01 #2
hvad med at fixe din sitecom ;)

gå ind i dens interface, deaktiver dhcp, også ellers have den stående som normalt.

Så fjerner du kablet fra sitecom wan port også flytter den til en lan port så er den en trådløs swich.
Avatar billede allan_lie Nybegynder
25. september 2006 - 20:24 #3
#2 ja det har jeg så prøvet flere gange, men den vil ikke både køre trådløst samt med kabel når man gør det..

men #1 jeg vil da lige prøve