Avatar billede foxterri Nybegynder
25. september 2006 - 13:16 Der er 4 kommentarer

Opløsnings fejl.

Hejsa, jeg har et lille problem. Efter jeg har haft min computer tilsluttet mit fjernsyn efter at jeg skulle til at se en film på fjernsynet her den anden dag. Da filmen var færdig tilsluttede jeg selvfølgelig min computer til compiterskærmen igen. men så blev opløsningen på min computer skærm underlig. Jeg har en Samsung SyncMaster 204B med opløsningen 1600x1200. Det ser ikke helt almindeligt ud at kigge på mere. Jeg kan lige vise et eksempel fra før og efter.

Før i tiden kan i se at jeg kører 4 pokerborde. og der er stadig
lidt mellemrum mellem pokerbordene og menulinien er fin:

http://peecee.dk/?id=4770

Men nu efter er det næsten umumligt at have pokerbordene ved siden af hinanden og menulinien er blevet større  og lidt grumset:
http://peecee.dk/?id=4769

Dette synes jeg er underligt og faktisk vildt irriterende. For når jeg surfer på hjemmesider står teksten ikke helt så godt som før, og ja faktisk menulinier og andet ser grimmere ud og større ud.

Så jeg ville høre hvad er der sket ? og hvordan får jeg det hele tilbage til det gamle ? Jeg har chekket om min opløsning er ændret. og der står den kører 1600 x 1200. Jeg har prøvet at slette grafikkorts driveren og installere den igen. Dette virkede ikke.
Og lige nu ved jeg ikke hvad jeg mere kan gøre. Håber nogle af jer andre kloge hoveder kan hjælpe. :)

Hilsen: Glen
Avatar billede foxterri Nybegynder
25. september 2006 - 13:22 #1
Det skal lige siges at mit Grafikkort er et Geforce 3 TI 200 og det kan godt køre med den opløsning...
Avatar billede foxterri Nybegynder
25. september 2006 - 13:31 #2
har fundet ud af det selv :D
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2006 - 13:37 #3
Dit DPI er sat for højt ..
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2006 - 13:37 #4
;)