Avatar billede thomas3871 Nybegynder
24. september 2006 - 23:08 Der er 5 kommentarer

Entourage og Firefox som default apps på Mac?

Jeg bruger Firefox som browser og Entourage (Office 2004 for Mac) på min MBP. Med jævne mellemrum oplever jeg flg. problemer: Safari indstiller sig selv til at være standardbrowser, uden at advare/spørge, og Entourage kommer pludselig og spørger, om den skal  være standard applikation til e-mail.
Jeg har læst andetsteds, at valet af default apps skal foretages i prefs i netop Safari og Apples Mail, og det har jeg gjort. Alligevel  sker der altså det, at programmerne "glemmer" de indstillinger en gang om ugen eller deromkring.
Nogen forslag/erfaringer?
// Th
Avatar billede fellix Nybegynder
03. april 2007 - 09:38 #1
Hej, jeg faldt lige over dette lille gratis småprogram til Mac.

Download det her:
http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

Læs om det her:
http://www.creativetechs.com/iq/set_default_applications_in_mac_os_x.html

Jeg har prøvet at installere det på min MacBook (10.4.9), og det virker...

/ Morten
Avatar billede thomas3871 Nybegynder
20. april 2007 - 11:23 #2
Hej Morten
Tak for svar - og undskyld ditto. Prøver det nu!
// Thomas
Avatar billede fellix Nybegynder
23. april 2007 - 20:38 #3
Velbekomme,

Du må lige melde ind, om det virkede for dig også. Så andre kan få glæde af det :)
Avatar billede thomas3871 Nybegynder
24. april 2007 - 16:36 #4
Må beklageligvis melde, at det IKKE virker hos mig. Både Entourage og Firefox opfører sig desværre som de plejer - dvs. at de med mellemrum ikke selv ved, de bør være default apps.
Selve installationen af af RCdefaultApp gik fint, men da jeg kørte programmet. opstod der problemer. Konfiguration af Firefox og Entourage til hhv. URL'er og mail gik ellers godt, men da jeg forsøgte at sætte Blledfremviser som default app til alle JPEG-filer, crashede programmet gentagne gange.
Og nu viser det sig altså, at det ikke har ændret ved default settings af mailklient og browser. Så desværre - ingen succes her hos mig :-(

Thomas
MacBook Pro 15" Intel Core Duo
OS X 10.4.9
2 Gb RAM
Avatar billede fellix Nybegynder
24. april 2007 - 19:48 #5
Jeg har desværre ikke andre idéer lige pt :/