Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
24. september 2006 - 21:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Terminalserver - Lokale printproblemer

Hej.
Jeg har en Windows 2003 DC server, samt en 2003 der udelukkende står som Terminalserver.

På DC serveren er der installeret en række printere (Driverne er tilgængelige på TS'eren osgå)

Hvis jeg fra en klient browser mig frem til DC'ens printerkatalog, vælger en printer, højreklikker på den, og vælger "Opret forbindelse" - Så kan jeg fint printe, og bedst af alt, så bliver printeren automatisk taget med når jeg logger på TS'eren.

Når jeg så installerer printeren lokalt på klienten, bliver den ikke taget med op på TS'en.

Jeg får ingen fejl i eventloggen, så er lidt på bar bund.

Printerne det drejer sig om, er OKI C5450 samt en C5700. Begge kører med Ethernet interface.

Nogen der har en idé til hvordan jeg får den lokale printer med op?

Mvh. Carsten
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2006 - 22:16 #1
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
24. september 2006 - 22:45 #2
Tak for et bud på en mulig løsning.

Det løste imidlertid ikke problemet.

Det skal måske tilføjes at TS'en kører i Administrator mode, indtil alt er oppe og køre.
Avatar billede karser Nybegynder
25. september 2006 - 02:07 #3
Du skal kunne bruge printer redirection selvom du bruger remote admin mode.

Du kan kigge flere sleder efter årsagen...

1. Der kan være sat på RDP protokollen at printere ikke skal redirectes. Dette ses under Terminal Server Configuration på selve serveren.

2. Den samme egenskab kan være sat på brugeren som du logger på serveren med.

3. Til sidst kan indstillingen være sat på klienten. Altså RDP klienten i Windows XP.

Jeg formoder at du har installeret den pågældende driver til de 2 printere du nævner på TS serveren?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. september 2006 - 06:32 #4
Hej.

Jeg er nået en smule længere nu.

Hvis jeg går ind og vælger at OKI'en sidder på LPT1, så kommer den godtnok med over. Så driveren må virke.

Så snart den står til OKI LPR Port, svipser det.
Jeg troede så jeg kunne snyde, ved at tilføje OKI'en på en Standard TCP/IP Port, men den lader sig ikke umiddelbart narre.
Avatar billede leif Seniormester
25. september 2006 - 06:52 #5
Hvis den kommer med når den står til LPT1 så skal du kigge på ovenstående link, det er et problem. Jeg har dog ikke selv testet det endnu, da jeg har samme problem som dig, men fik af vide fra mine leverandører at det løser problemet.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. september 2006 - 12:23 #6
Tusind tak Leif.

Jeg havde kun lavet reg-hacket på serveren - Nu fik jeg det lavet på klienten, så spiller det.

Lig lige et svar, så kommer der en slat point :)

En sidste ting.
Hvordan er det man laver reghacket i en fil, så brugerne bare kan klikke på den?
Avatar billede leif Seniormester
25. september 2006 - 12:58 #7
Når du har lavet den på 1 maskine, kan du stille dig på "grenen", trykke Filer -> Eksporter -> Så kan den selv lave en fil til dig.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. september 2006 - 13:02 #8
Jeg takker og bukker - Så mangler jeg bare et svar fra dig ;))
Avatar billede leif Seniormester
25. september 2006 - 13:20 #9
Svar.
Avatar billede leif Seniormester
25. september 2006 - 13:44 #10
Takker