Avatar billede warni Nybegynder
23. september 2006 - 13:12 Der er 5 kommentarer

Ekstra pc på router

Hej,
Jeg har fået en arb pc og skal have den på mit trådløse netværk hvor jeg i forvejen har en pc, trådløs.

Men jeg kan ikke huske hvordan jeg gør. Jeg har en netgear trådløs router ver. MR814v2.

Er der nogen der kan guode mig igennem??
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
23. september 2006 - 13:57 #1
Åben netværksforbindelsen på den anden computer, og så kan du kopiere SSID og krypteringsopsætningen over på arb. pc'en. De opsætninger skal være de samme.
Så skulle det køre. Du skal selvfølgelig sørge for at computeren kører DHCP.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
23. september 2006 - 13:57 #2
Hvis den anden computer også kører DHCP
Avatar billede warni Nybegynder
23. september 2006 - 14:06 #3
jamen, hvor hvordan osv. Kan ikke få det til at spille..
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
23. september 2006 - 14:30 #4
Denne forklaring hvis du har windows til at styre dit trådløse netværk.

Du åbner kontrolpanel - netværksforbindelser - højreklikker på trådløs netværksforbindelse - klikker på egenskaber. Derved kommer egenskaber for trådløs netværksforbindelse frem. Du klikker på fanebladet trådløse netværk. Derunder vil du kunne aflæse SSID, security mode med evt. parametre og password.

Denne forklaring hvis du har et specielt program til at styre dit trådløse netværk.

Så vil der ligge et ikon til programmet i proceslinien til højre. Du vil kunne finde det ved at føre musen hen over ikonerne og finde noget med at signal udmærket og måske andre oplysninger. Åbn dette program, og deri vil du kunne finde de samme oplysninger som jeg skrev om den første forklaring.

Den sidste mulighed er at gå ind i routerens opsætning med et password. Under wireless vil du kunne finde SSID, security mode med parametre og password.

Prøv det
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
26. september 2006 - 18:10 #5
Har du fået noget til at køre?