Avatar billede jespertr Nybegynder
22. september 2006 - 17:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skærm starter kun ved reset af bios.

Jeg lige fået ny com, men starter kun efter den lige er blevet reset.

så når jeg har resettet den, starter den fint op med billede af det hele, men hvis jeg så bare går ind i bios(uden af ændre noget)og ud igen vil den ikke starte op.

Kan også sagtens starte den helt op i windows efter reset, men så ligeså snart jeg genstar windows starter den heller ikke skærm op. (kommer heller ikke det sædvanelige start op bip.

så når jeg lige reset bios igen, starter den fint op igen med billede osv.

ER amd 64 3500 socket 754.
asus k8v-xe bundkort
asus geforce 7600gt pci-e grafikkort.

Håber nogle kan hjælpe.

/raun
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2006 - 17:54 #1
Hvis den er helt ny, så ville jeg slet ikke pille ved den, men smide den i hovet på forhandleren / forretningen.
Avatar billede jespertr Nybegynder
22. september 2006 - 18:05 #2
jahh ,men nu er det købt i løsdele, så de bonger mig jo for de dele som så virker.
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2006 - 18:08 #3
OK, men "Jeg lige fået ny com" - du skrev jo ikke at den var "hjemmestrikket" ;o)

Har du monteret strømstik på grafikkort ?
Avatar billede jespertr Nybegynder
22. september 2006 - 18:11 #4
nej, der er ikke stik på grafikkortet til at sætte støm på det.
Avatar billede jespertr Nybegynder
22. september 2006 - 18:29 #5
HAr lige fundet ud af nu, at hvis jeg går ind i bios og ud igen uden af gemme nogle indstilliger, så kan den godt starte sig selv igen, men hvis jeg exiter og gemmer standard indstilligerne, så vil den ikke starte sig selv og så skal jeg ned og reset på jumper igen, for den vil starte.
Avatar billede jespertr Nybegynder
22. september 2006 - 18:36 #6
Man kan faktisk sige at det er lige så snart standard instilligerne er loadet i bios så kan man ikke starte den op igen.
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2006 - 19:43 #7
Og du har installeret bundkort drivene ?
Avatar billede jespertr Nybegynder
22. september 2006 - 20:05 #8
Jepp. alle driver er installeret. men burde heller ikke være driver, da jeg bruger en blank disk og installere på, ligesom hvis man køber et nyt system, så har man jo ikke mulighed for at installere driver til bundkort uden windows installeret.

og kan ikke installere windows da det kræver jeg går i bios og sætter den til og boote fra cd og gemmer denne instilling, og når det er gjort kan vel den jo ikke starte op. da jeg har gemt instillinger i biosen. som forklaret oven over.
Avatar billede haverslev Novice
23. september 2006 - 17:01 #9
Forstod det som om at windows VAR installeret og havde kørt, idet du skrev:
"Kan også sagtens starte den helt op i windows efter reset, men så ligeså snart jeg genstar windows starter den heller ikke skærm op."

Har ikke ydeligere at tilføj, så jeg trækker mig ud af spørgsmålet.
Avatar billede pheen Nybegynder
25. september 2006 - 19:19 #10
Har du fundet ud af noget med problemet?`
Sidder med præcis samme problem, dog er dette bare et Asus A8R32-MVP Board, en AMD Ath64x2 4200+ med et Asus EAX1600Pro grafikkort...
Kan også kun starte op efter Cmos er reset'...
Avatar billede pheen Nybegynder
25. september 2006 - 19:20 #11
har dog fået installeret windows og opdateret bios drivere, men stadig uden held...
Avatar billede jespertr Nybegynder
13. juni 2007 - 09:10 #12
ok