Avatar billede harryfink Praktikant
21. september 2006 - 21:38 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Forwarding af port i Windows XP

Hej,

Jeg har problemer med at forwarde en port. Jeg har koblet mig på mit kabelmodem UDENOM routeren, så den er slet ikke en del af det. Jeg har endvidere prøvet at slå Windows Firewall fra, så den heller ikke spærrer for noget.

Jeg får imidlertid stadig at vide, at "Port 10500 does not appear to be open". Hvordan kan det være?

Ambitionen er naturligvis at få åbnet for porten GENNEM routeren MED firewall slået til, men jeg tænkte dette var en måde at lokalisere problemet på. Jeg HAR logget ind på routeren og valgt "Add Virtual Server" (som det hedder på en Hawking HBR49 router, så vidt jeg kan forstå) på port 10500, både TCP og UDP, og jeg HAR tilføjet porten inde under Undtagelser i Windows Firewall.

Nogen ideer? Er ved at blive godt frustreret... :P
Avatar billede harryfink Praktikant
21. september 2006 - 21:39 #1
Med venlig hilsen Mikkel :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 21:40 #2
og den er åben hvis du dekativerer din firewall ?
Avatar billede harryfink Praktikant
21. september 2006 - 21:41 #3
Nej! :-O
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 21:46 #4
prøv og gå ind på grc.com og vælg shields up testen, er der nogen som er røde ?
Avatar billede harryfink Praktikant
21. september 2006 - 21:51 #5
Kan man køre alle testsne på én gang, eller skal man tage dem en ad gangen, som jeg er igang med?
Avatar billede harryfink Praktikant
21. september 2006 - 21:56 #6
Jeg kørte testen på de første 1056 porte, og ingen var åbne... Firewall er stadig slået fra... Men disse to tests blev "failed":

Solicited TCP Packets: RECEIVED (FAILED)
Ping Reply: RECEIVED (FAILED)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 21:57 #7
tag den der hedder all service ports
Avatar billede harryfink Praktikant
21. september 2006 - 22:00 #8
Jeps, var det jeg gjorde... Alle porte lukkede, men de to tests "failed"...
Avatar billede harryfink Praktikant
21. september 2006 - 22:01 #9
Prøvede igen - samme resultat, når firewall'en er slået til...!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 22:04 #10
og det er med kabel modemmet sat direkte til din bærbare eller er det igennem routeren først ?
Avatar billede harryfink Praktikant
21. september 2006 - 22:05 #11
Direkte fra PC (stationær, men gør vel ingen forskel) til kabelmodem, ja.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 22:22 #12
jo det gør det :S for i så fald er der intet der kan spærre udover selve kabel modemmet, og det kan der nemt være lukket for.

Hvem er din udbyder ?
Avatar billede harryfink Praktikant
21. september 2006 - 23:54 #13
Okay, forstår jeg ikke helt...

Det er CyberCity.
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
21. september 2006 - 23:57 #14
Et program skal køre og have den pågældene port åben før den er åben.
For at se hvilke porte der er åbne kan du skrive i "Kør": cmd /k netstat /an
Porten er det tal der står efter et kolon tegn / :
Kig efter dem der står LISTENING ved.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
22. september 2006 - 00:19 #15
en standard maskine vil automatisk lytte på bestemte porte (139, 443 og flere andre) og dette vil kunne ses ud fra testen på grc.com
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
22. september 2006 - 00:45 #16
Jeg snakker om port 10500. og ikke system services. (hvilket i princippet også er et program.)
harryfink >> Du skal også lige huske at inden i Windows firewall at tilføje port 10500 til åben eller andre porte hvis de skal være åbnet for. Du kan også vælge et specifikt program.
Avatar billede harryfink Praktikant
22. september 2006 - 00:59 #17
Der står 0.0.0.0:10500 LISTENING - men burder der ikke stå noget andet end de fire nuller?

Jeg har tilføjet både port og program i Windows Firewall'en...
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
22. september 2006 - 05:49 #18
"Der står 0.0.0.0:10500 LISTENING - men burder der ikke stå noget andet end de fire nuller?"
>> Nej det er som det skal være..

"Jeg har tilføjet både port og program i Windows Firewall'en..."
>> Godt nok, så er det bare om at tilføje en regel i firewall'en eller omgå den om du vil..
Så skulle der være hul igennem, netop til den port.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:21 #19
brug for mere hjælp ?
Avatar billede harryfink Praktikant
08. december 2006 - 12:40 #20
Ja, principielt, for fik det aldrig til at fungere, heller ikke med al den hjælp jeg fik herinde... Øv-øv... :( Skal jeg bare lukke spørgsmålet?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 12:46 #21
kan du slet ikke få nogen porte til at være åbne ?
Avatar billede harryfink Praktikant
08. december 2006 - 12:51 #22
Jo, der står da "LISTENING" ved nogen, men det virker lidt tilfældigt... Det er okay, jeg har givet op... :P
Avatar billede harryfink Praktikant
08. december 2006 - 12:52 #23
Kan du ikke bare få halvdelen af pointsene? Dine råd hjælper sikkert alle andre! :) Min comp er nok bare fucked...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 12:55 #24
lige en ting, hvordan kan du have et kabel modem hvis du har cybercity ? de har intet med kabel modemmer at gøre ?

men jo det er helt ok med mig.
Avatar billede harryfink Praktikant
08. december 2006 - 13:31 #25
Øhm, troede det var et kabelmodem.... En "ADSL router" så måske?

Men fint, du får 100 pts... :)