Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
21. september 2006 - 19:08 Der er 1 løsning

Mangler lidt viden om forskellige USB nøgler

Hej,

jeg er på udkig efter nye USB nøgler for at skifte de gamle ud. I den forbindelse vil jeg meget gerne have en nøgle med mulighed at "beskytte" et område hvorpå jeg kan lægge vigtig personlig information som fx. mine nøgler til netbank og lignende.

Som jeg ser det findes der 2 interessante typer, men producenterne
er ikke meget for at beskrive detaljer.

Type 1: Man kan partitionere en del af disken og beskytte den med et password. Fint nok, men virker det kun under Windows eller vil det også virke under Linux og MAC etc? Og hvordan virker det (er alle systemerne typisk ens)?

Type 2: Med fingeraftryks-scanner. Igen lidt om samme spørgsmål om hvordan det virker (Windows, MAC, Linux etc.)?

Jeg vil også gerne høre lidt om andres erfaringer med deres nøgler (og hvilket mærke de isåfald har).

Mvh Torben.

PS: Udover beskyttelse af data kigger jeg på
- en størrelse på 1GB
- en lille fysisk størrelse (tynd/slank)
- gerne en type uden hætte som kan forsvinde
- hurtig læse/skrive hastighed
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
30. september 2006 - 11:31 #1
Hm, ingen svar - jeg lukker.