Avatar billede spookym Nybegynder
21. september 2006 - 18:52 Der er 7 kommentarer

Externt og internt ip problemer med exchange

Hej alle.

Jeg har et underligt problem(syntes jeg selv).
Når jeg prøver at tilgå min exchange webmail sker der ikke noget. Jeg har så fundet ud af, at hvis jeg pinger mail.domainnavn.dk internt, pejer den på et helt forkert internt ip adresse. De 2 ip adresser pejer på den samme externe ip adresse. Hvad har jeg gjort galt?

Skal siges at jeg kan sagten sende og modtage mail.s
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 19:09 #1
virker det heller ikke med : http://servernavn/exchange ?
Avatar billede spookym Nybegynder
21. september 2006 - 19:29 #2
Jo internt virker det fint. Nu har jeg 4 externe ip adresse og de 3 andre bliver brugt. Jeg kan se i routeren, at det ser ud som om at den anden interne ip hænger op i mod den. Spørgsmålet er så, om man kan lade den peje på 2 forskellige interne ip adresse...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 20:35 #3
hedder det AD domæne det samme som dit internet domæne ?
Avatar billede spookym Nybegynder
21. september 2006 - 20:41 #4
Nej det gør det ikke. Er det et problem ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 20:49 #5
nej tværtimod ;) ellers skulle du muligvis til at lave noget splitdns, har du prøvet at tilgå siden over en sikker linie (altså med din eksterne ip) (det kan være reverse dns opslag der driller så kan du prøve fra en maskine et andet sted kan det be/afkræfte at det er det der er problemet)
Avatar billede spookym Nybegynder
21. september 2006 - 20:55 #6
Det virker heller ikke.
Jeg tror nu at det er noget med routeren.
Det er sådan, at hvis jeg pinger mail.domainnavn.dk internt, så for jeg svare fra en helt anden internt ip adresse. Og det burde den jo ikke, slet ikke når exchange serveren virker.
Nu er jeg ikke så stærk i reverse dns opslag. Har du et godt tip til hvordan jeg skal gøre ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:21 #7
brug for mere hjælp ?