Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 14:50 Der er 27 kommentarer

Ekstern harddisk kan ikke åbnes

Jeg kan ikke få fat i mine filer jeg har liggende på min eksterne harddisk. Når jeg prøver at komme ind i den kommer 'timeglasset' frem og der sker ikke andet. Jeg håber meget der er én der kan hjælpe mig. Med venlig hilsen Freya
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. september 2006 - 14:52 #1
Tjek om den får strøm.
Avatar billede robotten Praktikant
21. september 2006 - 14:58 #2
Og at alle usb stik er sat i maskinen (hvis der er flere *s*). Det kan hænde, der skal to usb stik til at trække den.
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 15:02 #3
okay - jeg tjekker lige efter en ekstra gang *S* - vender så tilbage .....
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 15:08 #4
jo den får strøm og usb stik er også ok..... jeg har lige prøvet at sætte den til en anden pc  (samme resultat....)
Avatar billede robotten Praktikant
21. september 2006 - 15:12 #5
Gå ind i enhedhåndtering, og slet alt omkring usb rod-hubben. Sæt pc'en til at søge efter nyt hardware, og lad den installere driverne til usb'en igen. Genstart, og prøv så igen.
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 15:20 #6
ok.....prøver og vender tilbage
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
21. september 2006 - 15:51 #7
Det lyder mere som den har smidt filsystemet.
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 16:20 #8
Jeg har nu slettet og geninstalleret usb rod hubben ... det virker stadig ikke
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 16:20 #9
Carsten... hvad mener du med den har smidt filsystemet?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
21. september 2006 - 16:27 #10
At harddisken har fejlet, og fremstår "tom" for windows..

Mit eneste bud ligenu er at pille den ud af kabinettet, og køre en recovery software på disken. Derefter burde du kunne lave en partition på den igen, så windows kan se den.
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 16:45 #11
okay... tak for foklaringen og vejledningen ... jeg kigger på det og vender tilbage
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 17:12 #12
jeg har nu pillet den ud af kabinettet og sidder og kigger meget undrende på den *S* Vil du forklare mig hvordan og hvad jeg gør nu for at komme videre for at kunne køre recovery på den? På forhånd tak for svar.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
21. september 2006 - 17:31 #13
Du skal sætte den til en PC.

Du kan feks. Pille dit DVD drev fra, og sætte harddisken til det IDE kabel. BIOS finder gerne harddisken selv. (Lad den sidde alene på kablet)

Som det første kan du jo se om du får en ekstra harddisk i Denne Computer - Gør du ikke det, har BIOS ikke fundet harddisken, eller så er filsystemet "væltet" (Så er vi ovre i en recovery)
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 17:38 #14
Tak for dit svar - jeg prøver om jeg kan finde ud af det - du hører nærmere....
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
21. september 2006 - 17:40 #15
Ellers vender du bare tilbage :))
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 17:42 #16
tak skal du have :)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 17:44 #17
Hvis du har sat disken på som slave på en anden computer så prøv om du kan se disken i DISKHÅNDTERING - hvis ja hvad viser filsystemet??
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 19:39 #18
Jeg kan se den under Diskhåndtering og der står: Layout=partition. Type=Grundlæggende. Under filsystem står ikke noget. Status= I orden
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 19:58 #19
Jeg tror du har mistet dit filsystem - du kan prøve at downloade og køre TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede freya Nybegynder
21. september 2006 - 20:31 #20
uha...lyder ikke godt!Tak for linket - jeg prøver og vender tilbage i morgen....
Avatar billede freya Nybegynder
22. september 2006 - 07:15 #21
helgec: Jeg har kørt en test efter linket du skrev til mig - ved første trin i testen skriver den: 'no partition is bootable'.....  jeg er ikke nogen 'ørn' til sådan teknik så jeg spørger hvad betyder det?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2006 - 08:27 #22
Læs teksten helt i bunden på siden
Avatar billede freya Nybegynder
22. september 2006 - 12:27 #23
ok..... jeg kigger på det i løbet af weekenden og vender tilbage
Avatar billede robotten Praktikant
11. oktober 2006 - 14:41 #24
Fået set på det?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:04 #25
Det har nok været en lang weekend :))))
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 21:03 #26
RESPONS??
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:34 #27