Avatar billede gotsaed Praktikant
20. september 2006 - 19:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

flytte mail mappe til andet drev

Jeg vil gerne flytte min mails til D-drevet for at redde dem før jeg formatere C-drevet. Ved nogen hvordan man gør det?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. september 2006 - 19:10 #1
hvilket mail program ?
Avatar billede gotsaed Praktikant
20. september 2006 - 19:12 #2
outlook express
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. september 2006 - 19:13 #3
kan dette hjælpe.-> http://www.eksperten.dk/spm/729189
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. september 2006 - 19:29 #4
Avatar billede gotsaed Praktikant
21. september 2006 - 21:28 #5
Niels Hansen
det var et fint link du sendte der men der er et lille problem: efter jeg bruger - marker alt- kan -kopier- ikke bruges ej heller - Ctrl+C -. Er der ikke andre muligheder end at kopiere dem enkeltvis?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 21:34 #6
hvor præcist går det galt ?

du skal følge oplysningerne omkring "Kopier postfilerne til en sikkerhedskopimappe"
Avatar billede gotsaed Praktikant
21. september 2006 - 21:48 #7
Ja det gør jeg men når jeg MARKER ALLE ifølge oplysningerne så blir komandoen KOPIER svag i farven og uvirksom
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 22:00 #8
ok, åben stifinder, og opret en mappe, kald den evt backup.

åben / start outlook express, værktøjer -> indstillinger -> vedligeholdelse, vælg skift mappe (eller mappe placering) henvis til den mappe du netop har oprettet og vælg anvend/ok. sig ja til evt. oplysnings bokse. luk Outlook express og den vil flytte dine mail osv til den nye mappe. luk outlook express, og du kan nu kopiere denne mappe til d drevet (eller smartere opret mappen med det samme på d drevet)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. september 2006 - 22:13 #9
det er stadig nemmere blot at kopiere *.dbx-filerne ind i destinations mappen.
Men okay, håber det lykkedes..O)
Avatar billede gotsaed Praktikant
21. september 2006 - 22:23 #10
Jeg var lige ved at skrive JA TAK men ikke de gamle ! men den gjorde det sgu´det virker fint. Når nu jeg har formateret kan jeg så bare bruge komandoen  "importere"?
Avatar billede gotsaed Praktikant
21. september 2006 - 22:26 #11
Ja Bartfreak det er rigtig nok. Men når nu man ikke lige ved de hedder dbx og at de ligger som et ikon selv om der er mange mails
Avatar billede gotsaed Praktikant
21. september 2006 - 22:32 #12
UPS jeg ser at i bartfreak's link står der dbx filer;-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. september 2006 - 22:44 #13
tråden viser 2 måder at gøre det på.

Kopiere *.dbx filer over i destinations mappen, el. send dem til dig selv..O)

Marker og kopiere alle meddelser over i udbakke. luk outlook.,der kommer en pop up, vil du sende alle i meddelser i udbakke, tryk ja.

Man kan gemme en *.iaf fil, under konti, så er man fri for at skrive adgangs kode m.m., man importere bare filen, efter man har formateret og geninstalleret.

tryk send, og du for alle dine mails igen..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. september 2006 - 22:45 #14
tryk send/modtag....sorry.!
Avatar billede gotsaed Praktikant
21. september 2006 - 23:03 #15
Tak for hjælpen begge!