Avatar billede fedtshit Nybegynder
20. september 2006 - 12:01 Der er 10 kommentarer

XP går ned ved videoafspilning

Mit XP går ned hver gang jeg prøver at afspille video-filer (avi/mpeg). I loggen står der bare 'Application Hang' alt efter hvilket program jeg har forsøgt at afspille videoen med.

Fx:

Stoppet program wmplayer.exe, version 10.0.0.3802, stoppet modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppet adresse 0x00000000.

Stoppet program iexplore.exe, version 6.0.2900.2180, stoppet modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppet adresse 0x00000000.

Stoppet program iTunes.exe, version 6.0.4.2, stoppet modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppet adresse 0x00000000.

Jeg har forsøgt:

* Opdatere video-driver (til nVidia 91.47)
* Tage grafikkortet ud af maskinen og sat det i igen.

Alt andet end video-afspilning kører normalt
Avatar billede heg Nybegynder
20. september 2006 - 12:24 #1
prøv vlc fra

www.videolan.org

den spiller alt uden at gå i udu
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. september 2006 - 12:34 #2
Prøv med nye codecs.http://www.xvidmovies.com/codec/
Avatar billede fedtshit Nybegynder
20. september 2006 - 12:37 #3
Problemet opstår ligemeget om jeg afspiller med VLC, Windows Media Player, iTunes eller Quicktime..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. september 2006 - 12:45 #4
En løsning mere er en repair af din windows.
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2006 - 13:16 #5
Kan der være en sammenhæng med dette ?
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no61
Avatar billede fedtshit Nybegynder
20. september 2006 - 14:43 #6
haverslev> Det hjalp ikke at slette i reg.
john_westcoast> Nye codecs hjalp heller ikke

Jeg har desuden prøvet at installere en ældre grafik-driver - men uden held

En repair forekommer mig en kende omfattende, men det kan selvfølgelig blive nøsvendigt.
Avatar billede jokkejensen Novice
20. september 2006 - 16:09 #7
john linker jo kun til et xvid codec ....

Det er jo underordnet hvis filmen er ex divx..

Prøv lige at køre Gspot og fortæl os hvilket codec filmen er komprimeret i.. eller hent det selv og prøv igen.

/JJ
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. september 2006 - 17:12 #8
Hej Jokkejensen jeg plejer at linke til de her codecs, men der er nogen der mener de er for omfattende.:-D
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Codec-Packs-Video-Codecs/KLite-Codec-Pack.shtml
Avatar billede fedtshit Nybegynder
21. september 2006 - 00:44 #9
Der er ikke tale om et codedc-problem, fordi computeren også fryser ved DVD-afspilning. Det er altså ALLE video-filer og ikke kun komprimerede filer.
Computeren fryser heller ikke HELT, men bliver utrooolig langsom (den er fx 10 sek. om at tegne et en 'programmet svarer ikke'-meddelelse.)
Avatar billede fedtshit Nybegynder
21. september 2006 - 00:46 #10
...den kan imidlertid stadig vise video i banner-reklamer (Flash).