Avatar billede meek Nybegynder
20. september 2006 - 11:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

folder redirection og Offline files/synkronisering.

Hej eksperter,

Jeg har slået "Folder Redirection" til således at mine brugere får mappet "my documents" til deres tilhørende netværksdrev. Problemet er bare at samtidigt slår windows Synkronisering af offline filer til hvilket jeg ikke er interesseret i.

kan man ikke "nøjes" med at redirecte til deres netdrev uden at synkronisere til offline-filer bagefter?

Meek
Avatar billede leif Seniormester
20. september 2006 - 11:43 #1
Så skal du slå Offline filer fra, jeg kan lige finde hvor jeg har sat det.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2006 - 11:47 #2
Properties for sharen.
Klik Caching.
Sæt prik i Files or programs from the share will not be avalible ofline
:-)
Avatar billede leif Seniormester
20. september 2006 - 11:51 #3
tpo -> Kunne man også og har så gjort det via en GPO
Avatar billede meek Nybegynder
20. september 2006 - 12:50 #4
> tpo = det virker så ikke!

Så snart man redirecter slår den offline files til!

???
Avatar billede leif Seniormester
20. september 2006 - 13:54 #5
Ja, me du kan bagefter gå ind og fjerne det
Avatar billede meek Nybegynder
20. september 2006 - 14:13 #6
det virker ik, den hopper tilbage.
Avatar billede venturer Nybegynder
20. september 2006 - 14:47 #7
Det han mener er at du skal slå funktionen Offline filer helt fra. Ikke bare højreklikke og fravælge "Gør tilgængelig offline".

Du skal altså indi menuen "Funktioner" -> "Mappe Indstillinger" -> "Offline filer" og her deaktivere offline filer (du skal være admin for at kunne gøre dette.
Avatar billede leif Seniormester
20. september 2006 - 15:07 #8
På din GPO under User configuration -> Administrative Templates -> Network/Offline files, der kan du sætte sådan noget
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. september 2006 - 15:21 #9
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/library/60b2157c-aa5b-44f2-b045-b74d2fd1bf701033.mspx?mfr=true

Redirected Folders automatically made available offline
By default in Windows XP and Windows Server 2003, any redirected shell folders such as My Documents, Desktop, Start Menu, and Application Data are automatically made available offline. This is in contrast to Windows 2000, which required administrators to configure the Administratively assigned offline files policy setting to ensure all files in the redirected folders were always available offline. This setting was difficult to use with advanced folder redirection, and involved extra administrative overhead.

The default behavior can be overridden by enabling the Do not automatically make redirected folders available offline policy. This setting can be found in the Group Policy Object Editor in the User Configuration\Administrative Templates\Network\Offline Files section.

Note that on Windows Server 2003 Offline files are disabled by default.

Som du også kan læse her så er det så bliver redirected folders automatisk lavet til offline filer hvilket gør de bliver en del af den der synkronisering.
Om det så er smart det kan man jo diskutere men så længe man er klar over det kan man jo slå det fra.

P.S. hvis jeg var dig ville jeg slå offline filer fra i din GPO, som Leif også skriver....
/Morten Leth
Avatar billede leif Seniormester
20. september 2006 - 15:47 #10
Jeg skala lige sige at jeg har 2 OU, 1 til Stationære brugere og 1 til Laptop users.

På Laptop Users slår jeg IKKE offline filer fra da de så vil få nogen sjove problemer med en Dokument mappe Online og en Offline.
Avatar billede meek Nybegynder
21. september 2006 - 10:00 #11
morten_leth> Perfekt!
Det virkede...
svar lige..
Avatar billede morten_leth Nybegynder
21. september 2006 - 13:53 #12
tjah det må jo være Leif der skal svare da han kom med svaret. :D
Avatar billede meek Nybegynder
21. september 2006 - 16:40 #13
jeg er ligeglad, jeg brugte dit link.

leif har heller ik svaret ;-)
Avatar billede leif Seniormester
21. september 2006 - 17:42 #14
Jeg springer over
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. september 2006 - 10:04 #15
Ha Ha, nu skal vi jo heller ikke komme op og slås om hvem der IKKE vil have pointene... :D hvis det skal være sådan skal jeg da nok lige ligge et svar.. :D