Avatar billede freeload Nybegynder
20. september 2006 - 10:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 Gb SD menoy (Kingston Elite Pro Hi-Speed)

Jeg har et problem med et SD kort, når jeg formatter kortet via en lille switch-box (som kan læse SD kort osv) så kan jeg kun se 986 MB og via en CMD viser den 998 bad blocks.

Men hvis jeg formatter den via min PDA, så har jeg 2 Gb.

Hvorfor virker det ikke på den anden måde?
Avatar billede rask2 Nybegynder
20. september 2006 - 15:27 #1
er ikke sikker men det kunne være fordi din hardware ikke er kompatibel med denne størrelse kort.

Fordi der findes større og større hukommelseskort, betyder det ikke at ældre hardware kan anvende disse. Står altid i produktinfo.
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
21. september 2006 - 18:52 #2
Hej

jeg har faktisk samme problem med et Kingston Ultimate 2GB (120x speed) kort. Og
har troet at kortet var defekt, også fordi jeg ofte havde problemmer med
at læse de sidste billeder/videoklip (via PC) taget med mit Canon IXUS800 kamera.
Men med kortet isat kameraet var der ofte ingen problemmer med at se billeder
og videoklip.

Så måske har rask2 ret i at det er pga. gammel HW i min PC (den er ca. 3,5 år
gammel)?

Jeg har også prøvet at hente billederne over på PCen med USB kablet, men fik ikke
bedre resultat. Det taler så istedet for at der er noget med SD kortet (medmindre
SD kort læseren i kameraet også er gammel, men her lover Canon vistnok at det
understøtter op til 2GB kort).

Er der andre bud?

Mvh Torben.
Avatar billede rask2 Nybegynder
26. september 2006 - 09:42 #3
skal vi have lukket?
Avatar billede rask2 Nybegynder
09. oktober 2006 - 08:07 #4
Hvordan går det freeload?
Avatar billede rask2 Nybegynder
23. november 2006 - 14:48 #5
tror du ikke bare du skulle tage dine point og så få lukket?
Avatar billede rask2 Nybegynder
23. november 2006 - 14:49 #6
eller ved du ikke hvordan man lukker?

lægger et svar (eller accepterer en andens svar) markerer navnet og trykker accepter!
Avatar billede freeload Nybegynder
23. november 2006 - 14:57 #7
helt glemt denne, men her et svar.
Avatar billede rask2 Nybegynder
24. november 2006 - 08:07 #8
Fik du det til at virke?
Avatar billede freeload Nybegynder
24. november 2006 - 08:51 #9
Yes, kortet var mindre defekt. Plus kort-læser ikke havde det for godt.
Ja uheldig har man lov til at være..
Avatar billede rask2 Nybegynder
28. november 2006 - 07:34 #10
det vigtigste er at det virker nu:-)