Avatar billede mhkr Nybegynder
20. september 2006 - 08:44 Der er 7 kommentarer

Download fra youtube.com?

½øjsa!!!

Jeg har først nu fundet hjemmesiden youtube.com som er fantastisk, da de har vildt mange videoklip som man ikke finder andre steder. Mit eneste problem er at videoerne derinde kun bliver steamet på siden og således ikke kan downloades som ved fx yahoo og Google. Jeg vil derfor høre om der er nogen som kender et program som kan rippe steamingerne derinde så man kan downloade videoerne?

Det er blot nogle 'funny videos' jeg vil hente, så det er ikke noget med ophavsret jeg prøver at komme uden om (just in case folk skulle finde på at brokke sig over det :o)  )
Avatar billede tramm Nybegynder
20. september 2006 - 13:49 #2
Programmet som du kan hente her, kan downloade streaming media, det kræver dog at du har det eksakte link... kan ikke huske om man kan finde dem på youtube.

http://sdp.ppona.com/
Avatar billede tramm Nybegynder
20. september 2006 - 13:51 #3
Jeg bruger det selv, og det syntes at virke godt nok =)
Avatar billede dkge Nybegynder
20. september 2006 - 14:29 #4
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. september 2006 - 11:53 #5
Ved ikke lige i hvilket format de streamer, men har selv med succes brugt WM Recorder (da jeg skulle gemme noget fra DRs hjemmeside)
http://www.wmrecorder.com/

Man skal ofte bruge det præcise link (kan ikke altid ses), men åbnes videoen med WM Recorder kan man se den præcise URL
Avatar billede mhkr Nybegynder
24. september 2006 - 11:18 #6
Hmm, problemet er at der vist nok ikke er direkte link på hjemmesiden. Linket fra Dkge virker desuden kun på Mozilla Firefox browsere (har selv standart explorer).

Jeg tænkte mere på et program a'la Tunebite som ripper alt lyd på computeren. Måske der findes sådan et program som recorder alt der sker på skærmen. Videoerne bliver nok ikke så gode, men bare det virker :o)
Avatar billede uffesteenberg Novice
24. september 2006 - 19:03 #7
Nej, det er ikke altid man kan se det direkte link... men som nævnt kan man se det i WM Recorder... der er vist 3 forskellige måder at optage på, og når du f.eks. sætter den til at starte optagelsen så snart der modtages en stream-video, så gemmes URL'en som du så kan paste ind i den optage-mode, hvor den optager fra adressen uden at du behøver at have videoen kørende på skærmen...