Avatar billede myheart Nybegynder
19. september 2006 - 19:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvad for et virus program er det bedste

Jeg søger et nyt virus program. Jeg har Norton nu og jeg synes det er et dårligt virusprogram da det ikke kan slette de virus min computer har fået.
og nu er mit sprøgsmål. Hvad for et virus program er det bedste????
Og er der et godt virus program man kan hente fra nette.

På forhånd tak Karina
Avatar billede hcma Novice
19. september 2006 - 20:01 #1
jeg sværger til Norton AV, da min har holdt alle vira ude :o)
men prøv at kigge her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Avatar billede hcma Novice
19. september 2006 - 20:03 #2
Avatar billede jens_jensen Nybegynder
19. september 2006 - 20:09 #3
avast! Antivirus vinder i denne test lavet af PC World og den er gratis:

http://www.pcworld.dk/art/7947?page=10

Kan hentes her:

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

Husk at vælg den danske version...
Avatar billede anoz Nybegynder
19. september 2006 - 20:24 #4
Jeg vil til hver en tid anbefale Kaspersky - helt suverænt program efter min mening. Det er nemt at bruge og har fanget ALT, der har været på vej ind i min maskine (ja, jeg er 100 % sikker på, der ikke er noget der er sluppet forbi)

Samtidig sløver det ikke maskinen i samme grad som Norton tit og ofte kan finde på. Ulempen ved kaspersky er, at det koster en hel del - men i modsætning til Norton vil jeg  mene, at man har får hvad man betaler for: nemlig beskyttelse!

Sorry, hvis det lyder lidt som en tilsvining af Norton, men jeg er en af rigtig mange uheldige personer, der har været meget uheldig med Noron.

Hvis programmet skal være gratis vil jeg anbefale avast eller avg.

mvh
anoz
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
19. september 2006 - 20:26 #5
I den sidste jeg har læst var det Avast der vandt.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. september 2006 - 20:42 #6
Se evt her hvorfor Norton ikke kan anbefales http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29547

Kaspersky får også min klare anbefaling, og tyske Avira ligeså http://www.avira.com/

Men du skal have fjernet de vira inden du lægger nyt antivirus i. Du skal også have fjernet Norton, hvilket kan vise sig at være problematisk end virusserne ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2006 - 20:47 #7
http://killdisk.com fjerner med garanti Norton.

Kaspersky er, kun en fornemmelse (og +100 logs), det eneste antivirus der har pelset den nye MSN virus ved fødslen.
Avatar billede fazli Nybegynder
19. september 2006 - 20:51 #8
Kaspersky er helt klart nummer 1
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2006 - 22:15 #9
Antivirus program, mener du vel? :) Ej, jeg ved godt hvad du mener. Jeg bruger selv SuperAntiSpyware og Spybot: Search & Destroy. Jeg synes faktisk ikke de er gode...
Avatar billede jens_jensen Nybegynder
19. september 2006 - 22:53 #10
Men noget helt andet Karina, så skulle Norton da gerne kunne finde de vira der er på din computer hvis der er nogen. Hvis Norton er opdateret vel at mærke. Norton er bestemt ikke noget dårligt antivirus-program og det bruges af millioner af mennesker verden over. Prøv at gå ind og kør LiveUpdate for at få programmet opdateret og kør så en fuld systemskanning igen. Hvis du alligevel har besluttet dig for at anskaffe et andet antivirus program så er det meget forskelligt hvem du spørger mht. hvad du skal vælge. Desuden: Hvorfor kan du ikke lide Norton? (måske det er spyware du har på din computer?)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. september 2006 - 23:38 #11
Jeg/vi har fået læssevis af logs med den nye MSN virus, gennemgående er den blæst lige ind på Nortonbeskyttede maskiner, den eneste Kaspersky maskine der blev ramt var en "fejl 40", brugeren lukkede Kaspersky ned, for at kunne bruge linket!!!

Så nej, Norton er ikke et godt Antivirus.

Men det kan sagtens være Spyware, kør proceduren herfra:
http://www.eksperten.dk/artikler/1021
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. september 2006 - 00:44 #12
Fromsej, du skrev NortonBESKYTTEDE maskiner, hmmm ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. september 2006 - 13:09 #13
Undskyld, jeg glemte "", det vil ikke ske igen.*GMH*
Avatar billede myheart Nybegynder
22. december 2010 - 14:33 #14
Jeg har valgt avast som jeg synes er kanon godt virus program.
Avatar billede myheart Nybegynder
22. december 2010 - 14:49 #15
Kan du ikke skrive et svar så jeg kan lukke denne tråd og tildele dig point.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. december 2010 - 19:17 #16
Hvis det er mig, så kommer det her.