Avatar billede kennith Nybegynder
19. september 2006 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tastaturgenveje i InDesign

Hej jeg er i gang med at prøve og vende mig til at bruge tastaturgenveje noget mere men i den forbindelse er jeg stødt på nogle små problemer. f.eks. skulle genvejen til at ændre tekst størelse være ctrl+shift+. for at gøre den større og ctrl+shift+, for at mindre jeg kan godt gøre den større men ikke mindre.

Der er et par andre tilsvarende problemer jeg er stødt på, jeg formoder problemet skyldes noget i forhold til tastatur layout (men har prøvet at skifte til engelst uden held)så er der nogen der kender et sted hvor jeg kan se en fyldestgørende oversigt over genveje i InDesign
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
19. september 2006 - 09:47 #1
Se under menuen "Rediger > Tastaturgenveje..."
Avatar billede kennith Nybegynder
19. september 2006 - 09:48 #2
Og jeg ved godt jeg bare selv kan gå ind og definere de genveje jeg vil have men det var nu rar i de fleste tilfælde at have default
Avatar billede kennith Nybegynder
19. september 2006 - 09:50 #3
*G* ok der var jeg så et minut for sent ude tænker måske mere i retning af en oversigt over hvilke danske taster der svarer til di engelske
Avatar billede kennith Nybegynder
19. september 2006 - 09:51 #4
Og jeg bør selvfølgelig også oplyse at jeg bruger den engelske InDesign
Avatar billede kennith Nybegynder
19. september 2006 - 10:00 #5
OK det her giver ingen mening efter jeg har ændret size/leading "størrelsen" under units and increments så er den genvej nu pludselig aktiv????? Nå men jeg vil nu stadig gerne se en eller ander oversigt over genveje i InDesign så hvis der er nogen der lige kender en så skal de enelig ikke holde sig tilbage
Avatar billede dortek Nybegynder
19. september 2006 - 21:57 #6
Vælg Edit > keyboard shortcuts. I dette vindue der kommer frem klikker du på den knap, der hedder "show set". InDesign opretter et tekstdokument med en oversigt over alle default tastaturgenveje - lige til at printe. Oversigten er desværre ikke så pænt stillet op, men den virker...

Så er der lidt godnatlæsning ;-)
Avatar billede kennith Nybegynder
20. september 2006 - 03:06 #7
Jeg takker havde også lige fundet den har aldrig lagt mærke til den funktion før. Egentlig havde gammelklog jo også svaret så han/hun skal lige have en chance for at ligge et svar så deler jeg point mellem jer

Tak for hjælpen *S*