Avatar billede sweet-hitman Nybegynder
18. september 2006 - 22:22 Der er 1 kommentar

Double layer dvd'er og en normal dvd afspiller?

Hej.

Nu da jeg endelig har fået fixet mig nogle DVD double layer skiver og gerne vil have en backup af nogle støvede dvd'er jeg har til at ligge, ville jeg være så smart at brænde dem ned på en dvd skive.
Men finder ud af at en normal dvd skive ikke er stor nok så købte nogle Double layer dvd-skiver. Desværre ser det ud til at min dvd-afspiller ikke kan afspille dem.

Kan det passe at en normal dvd afspiller ikke kan afspille double layer dvd-skiver?.. Og hvad gør jeg ellers for at få de gamle dvd'er ned på en disk?..
Avatar billede pongman Nybegynder
18. september 2006 - 23:48 #1
Ja det kan godt passe at din dvdafspiller ikke kan læse DL skiver.
Gå ind på www.dvdrhelp.com og klik på "dvdplayers" i toppen og find
din afspiller. Der kan du hvad den kan læse og ikke læse.

For at få dem ned på en disk (eller splitte dem til 2) er der
utroligt mange fremgangsmåder, bl.a. http://www.dvdshrink.org/ som
er meget populært men hvis du er meget sippet med kvalitet
har doom9 en god guide her : http://www.doom9.org/mpg/dvdbackup-guides.htm
ellers er der også masser af guides på www.dvdrhelp.com