Avatar billede sunefr Nybegynder
18. september 2006 - 20:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en mailingliste?

Hej alle!
Jeg kan finde ud af at lave simpel HTML programmering og så kan jeg bruge programmer som eksempelvis Dreameaver. Jeg er i øjeblikket ved at lave en hjemmeside, hvor jeg gerne vil have en funktion, hvor man kan tilmelde sig en mailingliste. Hvordan gør jeg det simplest, uden at det kommer til at blive med reklamer osv...
Det kunne være fedt hvis I kunne henvise mig til noget kode jeg kan kopiere eller eventuelt en guide.

Mange tak for hjælpen!!!

Med venlig hilsen
Sune
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2006 - 20:50 #1
Dette laves ikke med html, det kræver dynamik m.m.. Der findes enkelte web baserede løsninger (købe, jeg har aldrig set dem gratis) de fleste bruger en List Server til formålet.

Qmail på linux er meget velegnet til dette og kan sættes op så du faktisk intet arbejde har med at køre listerne
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
18. september 2006 - 21:00 #2
Har lige besvaret et ligende spørgsmål ...

se http://www.eksperten.dk/spm/732718

du kan sikkert bruge det samme
Avatar billede sunefr Nybegynder
20. september 2006 - 11:29 #3
Det virker som om, det er lidt overkill i forhold til hvad jeg skal bruge. Jeg vil bare gerne have et felt, hvor man indtaster sin email og trykker tilmeld på en knap, og så modtager jeg en e-mail om det. Kan I hjælpe med det?

Mange tak!

Mvh
Sune
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
20. september 2006 - 12:00 #4
> "Jeg vil bare gerne have et felt, hvor man indtaster sin email og trykker tilmeld på en knap, og så modtager jeg en e-mail om det."

Er faktisk hvad det script jeg linkede til gør ;-)
Avatar billede sunefr Nybegynder
20. september 2006 - 14:34 #5
Jeg kunne ikke få det til at virke i hvert fald, men det er helt sikkert bare mig! ;o)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
20. september 2006 - 14:48 #6
Har du et link man kan kigge på ??

Siden med scriptet skal hede .php ... ikke .html
Avatar billede liv2508 Nybegynder
01. november 2006 - 09:11 #7
Jeg har haft noget af det du søger på min hjemmeside; et lille felt hvor man tilmelder sig, og derefter fik jeg en email om tilmeldingen.
Tror du finder hvad du søger her. Det er ganske gratis, og ingen reklamer.

http://www.websup.dk/site/maillist.php

Mvh Liv
Avatar billede sunefr Nybegynder
06. februar 2007 - 19:17 #8
Lukker lige... Tak for hjælpen!