Avatar billede darkstyler Nybegynder
18. september 2006 - 20:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Indsætte flere billeder

Hej. Nu har jeg fået rette et hentet fotogalleri i flash således at små klikbare versioner vises på begge sider af "stedet hvor billederne vises i stort".

Mit problem er bare: Jeg kan ikke få mere end 10 forskellige billeder i mappen "Pictures" og lade dem hænge sammen med de små klikbare til højre. 200 point til den som kan indsætte nye forskellige billeder på alle pladserne til højre.
Hvilke billeder det er, er underordnet, da jeg bare kan ændre det selv senere.

Her er filen:
http://www.noose.dk/gal2.fla
mvh
Darkstyler
Avatar billede farhang Nybegynder
18. september 2006 - 20:57 #1
Jeg vil meget gerne hjælpe dig igen. ;-)
Avatar billede farhang Nybegynder
18. september 2006 - 20:59 #2
Men, hvor er billederne?
Avatar billede darkstyler Nybegynder
18. september 2006 - 21:42 #3
fedest :)

Kan du ikke bare indsætte nogle tilfældige? så kan jeg selv ændre bagefter?
Avatar billede farhang Nybegynder
18. september 2006 - 21:57 #4
Jo, selvfølgelig. Jeg ordner det i morgen.
Avatar billede darkstyler Nybegynder
18. september 2006 - 21:58 #5
schön :)
Avatar billede farhang Nybegynder
19. september 2006 - 12:18 #6
Hej,

Din flash er lagt op på nettet på: http://www.designunltd.dk/gal/gal2.fla

Du tilføjer dine images i  movie clip: Pictures layered under Images layer.

1-20 i din tilfælde.
Avatar billede darkstyler Nybegynder
19. september 2006 - 20:45 #7
nu lyder jeg nok dum, men hvordan ændrer jeg de billeder?
Avatar billede farhang Nybegynder
19. september 2006 - 21:10 #8
Du skal ind i library og klikke på "Pictures layered", der har du frame 1-20. Hver frames repræsenterer et billede i layer "Images". Du skal selvfølgelig huske at transforme dine billeder, så de bliver 50x50 pxl.

Ellers spørger du bare igen.
Avatar billede darkstyler Nybegynder
19. september 2006 - 21:13 #9
så langt er jeg med. Men hvordan 'indsætter' jeg mine billeder? Jeg kan da ikke bare trække dem ovenpå? Og de skulle da gerne kunne blive 300 pxl?
Avatar billede farhang Nybegynder
19. september 2006 - 22:10 #10
Først importerer du alle de nye billeder, som er 300x300.

Så ligger du dem i "Pictures"-mappen. Dernæst åbner du "Pictures layered"-movieklip under "Objects".

Så fjerner du det gamle billede fra "Pictures layered" ved at klikke på den og delete-tasten.

Dernæst trækker du f.eks. billede 11 fra library ind i frame 11, i layer "Images" i "Pictures layered"-movieklip.

Du kan nu transforme billede 11 under panel properties ved at klikke på billedet sætte properties til at være 50x50, dvs. w=50, h=50, x=-50, y=0.

Prøv det, spørg hvis du er i tvivl.
Avatar billede darkstyler Nybegynder
19. september 2006 - 23:07 #11
jeg takker:D