Avatar billede Slettet bruger
17. september 2006 - 22:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg har problemer

Hej! Jeg er ikke nogen computernørd, så jeg er nok lidt langsom, men jeg har virkelig problemer. For ca en time siden, sad jeg på messenger og fik beskeden: "lol! tjek lige det her" (eller lign.) og så dum som jeg var klikkede jeg på linket nedenunder. Jeg snakkede jo faktisk lige med personen, så det kunne jo være vedkommende ville vise mig noget? Jeg klikker på linket og en masse popper op, og installere en masse snavs. Min skrivebord får flere ikoner og det bliver umuligt for mig at logge på messenger, da jeg konstant modtager beskeden om at klikke på linket, fra alle mine venner. Min storesøster, mine to kusiner og nogle venner er også blevet ramt og de sad på messenger samme tid som mig. Jeg går i vild panik, og starter en virus scanning med Spybot: Search & Destroy. Den finder over 130 filer, hvilket var dybt mærkeligt, da jeg lige har fået computeren total formateret i går. Jeg går i gang med at rense, og da den er næsten færdig viser den en besked om at den ikke kan fjerne "Command Service" fordi det er i brug. Virussen har også fjernet mine ikoner på proceslinjen og gør det næsten umuligt at være på internettet pga. popups. Har tilmed fået en toolbar. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Hver gang jeg genstarter er alle virusserne på plads igen...
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2006 - 22:44 #1
Gå på http://www.spywarefri.dk og hent superantispyware under deres værktøjs sektion installer, updater og scan, den fjerner det meste
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2006 - 22:55 #2
Prøv at genskabe en tidligere version af Windows fra før problemet opstod.

Klik Start/Programmer/Tilbehør/Systemværktøjer/Systemgendannelse og vælg så et systempunktpunkt tidligere, fra i går f. eks. hvor du er sikker på at den virkede
Avatar billede cel1 Novice
17. september 2006 - 22:59 #3
prøv og læs denne hvis du ikke har klaret dit problem http://www.eksperten.dk/spm/732894
Avatar billede swiatecki Novice
18. september 2006 - 00:06 #4
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2006 - 16:15 #5
Jeg siger mange tak, Swiatecki. Din guide hjalp mig virkelig meget :) - Og jeg har nu fået has på virussen.