Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 11:50 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Ang Pagerank på .com sider

Davs. jeg har nogle danske sider som jeg smed på nettet samtidig med mine .com sider, det der så undre mig er at alle mine danske sider har 3/10 og 4/10 på ggoles pagerank, men mine .com sider har stadig ikke en eneste pagerank. Skal jeg have en udenlandsk IP adr. for at der sker noget eller hvad ??

Håber nogle kan svare mig. .com siderne er nemlig bygget op på samme måde som .dk siderne bortset fra de er på dansk og .com siderne er på engelske :-(

mangler virkelig hjælp
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2006 - 11:54 #1
Det er sandsynligvis fordi Google endnu ikke har indekseret dem. Du skal "smide" nogle links ud på nettet, og så bare give det et par uger :)
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 12:01 #2
jeg har haft dem på i snart et halvt år :-(
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 12:02 #3
og har ca. 20 link fra andre sider der peger på dem :-
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2006 - 12:48 #4
Okay.. Det lyder underligt.. Har du links på dem?
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 12:57 #5
jeg har link fra dem til andre og har nogle link mod min side :-(. på en af mine engelske sider på msn`s dansk søgemaskine ligger jeg på 1.plads og på deres engelske side på side 7., men som om der bare ikke sker noget på google :-( har været de første 30 sider igennem og kan stadig ikke finde dem :-(

som om google.dk/.com ikke kan finde dem :-(

feks. buy-download-mp3-mucik.com
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2006 - 13:13 #6
Google har nogle forbehold for at give god rank til "mindre lovlige" sider. Jeg ved godt dit koncept sikkert er lovligt, men da ranken gives automatisk, er det sandsynligvis under denne kategori siderne er kommet :|
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 13:17 #7
hvad kan jeg så gøre for at det bliver lavet om ??? slette reklamer til deres robot har været forbi igen ????
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
17. september 2006 - 13:27 #8
Det er jo os bare en reklameside - da et held google er så god, at man ikke får sådan noget spam serveret når man søger
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 14:51 #9
SPAM ??? det vil jeg nu ikke kalde det da jeg har skrevet en tekst der kan hjælpe folk, så spam det mener jeg ikke
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 14:56 #10
buy-download-mp3-mucik.com kan jeg ikke finde på nettet hvordan skal Google så kunne?
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 15:00 #11
Hvad vil du mene jeg gør forkert apo ??? de danske sider er fundet af google
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:00 #12
Har dine .com-domæner det samme indhold (eller tæt på det samme indhold), som dine .dk-domæner?

Hvis, så skal du vide at Google straffer sider/sites med identisk indhold...
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 15:01 #13
stavefejl buy-download-mp3-music.com er det rigtige
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:02 #14
Jeg bliver henvist til en MSN-fejlside når jeg indtaster: buy-download-mp3-mucik.com i adresselinjen. Har du oplyst den korrekte adresse til os?
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:02 #15
Ok.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. september 2006 - 15:12 #16
Jeg kan nu slet ikke se det underlige i at google ikke optager den. Det er jo kun tekst og reklamer....
Dit site indeholder ingen information, og din tekst kan ikke hjælpe nogen (Til andet end at komme ind og klikke på dine adsense reklamer)
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:13 #17
Jeg vil, lige som elskermad.dk, kalde buy-download-mp3-music.com for en reklamesøjle uden videre unikt indhold. For mig at se, er størstparten af dit indhold Google Adsense-annoncer, og du tilbyder ikke selv at man kan downloade fra dine egne arkiver.

PR har bl.a. noget at gøre med hvor mange backlinks, der fører til dit site. Ingen backlinks, ingen PR.

Jeg kan desuden forestille mig, at dine sider ikke bliver tildelt PR fordi, du ikke har noget interessant/unikt indhold - Der findes garanteret tonsvis af sider, som ligner dine (Google straffer sider med identisk indhold).
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 15:14 #18
men hvorfor gør de det så på den danske side, det er det jeg ikke fatter ???? måske de er snu nok og tænker dette er spam :-( men hvorfor så ikke på den danske da den har 4/10 i pagerank
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:16 #19
Gentagelse af mit spørgsmål: 17/09-2006 15:00:57

Har dine .com-domæner det samme indhold (eller tæt på det samme indhold), som dine .dk-domæner?
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 15:17 #20
det vil sige du mener at jeg skal have mange link fra andre hjemmesider ????
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 15:21 #21
det er samme tekst bare oversat til engelsk
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:21 #22
Jo flere backlinks, jo bedre. Men hvis indholdet på dine .com-domæner er identisk med indholdet på dine .dk-domæner, er det lige gyldigt med backlinks.

Mit gæt er: hvis dine .com-domæner ligner dine .dk-domæner (indholdsmæssigt), så bliver dine .com-domæner straffet for at ligne andre sider på nettet.
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:24 #23
17/09-2006 15:21:00 - Så vidt jeg husker, kan Google sammenligne tekst på tværs af en række sprog (herunder dansk og engelsk).

I så fald har du altså identisk indhold på dine sider, på tværs af dine domæner.
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 15:25 #24
det vil sige mit design skal være anderledes ??
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:32 #25
Jeg vil nærmere sige, at dit indhold skal være anderledes, og som minimum din tekst.

Men gør internettet (og dets brugere) en tjeneste og giv dine besøgende noget mere oprigtigt indhold - ikke blot reklamer... det er trættende at se på sider kun med reklamer, og det gør netbrugere imune over for reklamer - til skade for websites med oprigtigt og autentisk indhold.

Der skal være et formål for dine besøgende med at besøge dig. Forestil dig, at du inviterer nogle venner på besøg i dit hjem, og det første de bliver præsenteret for er en reklamesøjle. Hvor hurtigt tror du at de forsvinder fra dit hjem igen? og endnu mere vigtigt: tror du at de vil besøge dig igen?

Bliver de derimod budt på lidt at spise og noget at drikke, synes de meget bedre om at besøge dig, og vil formodentlig gerne besøge dig igen.

Kan du se hvor jeg vil hen? :o)
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 15:37 #26
kan godt følge dig :-) jeg må få lavet noget om inden robotten kommer forbi igen :-)
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:42 #27
Prøv det :o)

Den mest sikre måde, at få mange besøgende (og besøgende som vender tilbage) er at præsentere dem for det indhold, de forventer at blive præsenteret for. Dit indhold skal passe til din målgruppe.

Opfylder du målgruppens forventninger, vil mange af dem vende tilbage igen, hvis du ellers bliver ved med at udbygge indholdet med relevant og brugbart materiale.

Indhold er altafgørende.
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 15:45 #28
vil lige høre om du ved hvordan man laver et forum fra phpbb kan ikke helt finde ud af det :-(

noget med at finde det rigtige download og udpakke nogle filer.

ellers bare smid et svar og du får lidt point
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:47 #29
Jeg kender ikke noget til PHP eller PHPBB (jeg bruger ASP). Så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig.
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 15:50 #30
Men prøv at stille spørgsmålet i PHP-kategorien.
Avatar billede renefriis Nybegynder
17. september 2006 - 16:06 #31
jeg takker
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 16:13 #32
Velbekomme, og jeg takker for points :o)
Avatar billede apo Praktikant
17. september 2006 - 16:13 #33
Og held og lykke med det.