Avatar billede cosmo21 Novice
17. september 2006 - 10:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Onboard v.s. PCI-E Express x 16

Hej jeg har et spg.

Min kæreste har lige købt en færdig bygget pc hos elgiganten.
den har 3 ghz, 1 gb ram kingston og et lækkert asus bundkort.

grafikkortet er et onboard (ATI RADION Xpress 200)
Den er meget sløv i opstart og længe om at komme ind i XP før man så endelig kan bruge maskinen uden den arbejder.

Er det udelukkende pga grafikkortet ikke er et pci-e Kort der sidder i PCI-E porten men et onboard kort???
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. september 2006 - 10:29 #1
Nope.

Hvad starter der op af programmer?
Den er sikkert "født" med antivirus - hvordan er indstillinger i dette program?
Hvad scannes i opstart?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. september 2006 - 10:35 #2
Et gæt: Er Norton Antivirus mon installeret på maskinen?
Avatar billede ahk Nybegynder
17. september 2006 - 11:56 #3
Download Ccleaner, og dér er der en fane som hedder OPSTART, hvis du har for meget i opstart, så fjerner du det overfladiske. Ellers er det muligt at dit antivirus er meget cpu krævende...
Avatar billede cosmo21 Novice
18. september 2006 - 00:06 #4
ved ik om det overhoved giver mening..for har selv norton på min og den køre bare løs i opstart men min pc den starter op på ingen tid..og jeg har til forskel til min kæreste et Geforce 6600 Gt Leadtek 128 Mb ram i maskinen
Avatar billede c-holst Novice
18. september 2006 - 03:11 #5
hvad med lige at give den et skud med denne her
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#superantispyware

alt efter hvad den finder kan vi tage den derfra

hardwaren fejler sikkert ikke noget, så jeg synes vi skal holde os til det softwaremæssige
skriv msconfig i kør, og se hvad der starter op med xp i fanebladet start. nogle maskiner har alverdens ting kørende i baggrunden, som ingen nogensinde bruger
skal gerne hjælpe dig med de enkelte proceser , ellers prøv google

grafikkort har ingen betydning for hastigheden i opstarten, kun for afviklingen af tung grafik
Avatar billede vejmand Juniormester
18. september 2006 - 03:28 #6
cosmo21 >> Prøv evt. at afinstallere Norton, du kan jo altid geninstallere hvis ikke det hjælper.  :-)
Avatar billede cosmo21 Novice
30. september 2006 - 20:31 #7
det virkede ikke uden norton..ss undre mig at færdige købecomputere mange gange er ringere end dem man får samlet inden køb.