Avatar billede gudnason Nybegynder
15. september 2006 - 21:27 Der er 1 kommentar

at afspille video?

Hvordan afspiller jeg en videofil i C/C++? Direkte i en .exe fil?

Jeg er total nybegynder; indtil videre har jeg programmeret en palette-roterende baggrund, sne på skærmen, scrollende tekst, en s3m/wav afspiller og fået den interne højtaler til at sige beep, nu vil jeg gerne afspille en videosekvens. Jeg vil lave en scene demo, for sjov og for at lære C.

Det er lige meget hvilket filformat og om det er med lyd eller ej, bare der er nogen der kan hjælpe mig i den rigtig retning.

Jeg programmerer til DOS i Windows, og det måtte gerne virke på en Linux/MAC OS maskine også..... men det medfører garanteret en kæmpe konflikt imellem mpeg, avi og quicktime, eller hvad?

Jeg har søgt og søgt på google, hjælp mig.

mvh,
Abla

PS. FLI animationer?
Avatar billede bertelbrander Novice
16. september 2006 - 00:01 #1
Det er ret let at afspille (nogle formater af) .avi filer på  windows.
Man kan bruge MCIWndCreate:
http://windowssdk.msdn.microsoft.com/en-us/library/ms709626.aspx

Men hvis du vil have det til at virkel på Linux og Mac også skal du nok kikke på noget OpenGL eller GTK