Avatar billede anon184 Nybegynder
16. maj 2001 - 15:16 Der er 4 kommentarer

TDC NetExpress og Win 95 OSR2

Hej,

Har lige bestilt TDC NetExpress (siden man ikke kan få andet her ude på landet). Nu er det jo sådan, at jeg kører Windows 95 OSR 2.1, virker TDC NetExpress med Win 95 OSR 2.1?? Hos TDC Internet fik jeg at vide at det virker, passer det??
Avatar billede kapla Nybegynder
16. maj 2001 - 15:18 #1
Hvad er forudsætningerne for at kunne få NetExpress?
  Der skal være ADSL på din central. Klik ind på flg. web-adresse for at checke om der er ADSL på din lokale central: /abonnement/netexpres/netexpres_bestil.html
  Linien skal være af en sådan beskaffenhed at du kan nås med den ønskede minimumshastighed.
  For at ADSL modemet kan fungere kræves 230V strøm.

Krav til din PC hvis du har NetExpress med ATM :
  Min. Pentium II eller lignende
  Min. 25 MB tilgængelig på harddisken
  Windows 98
  Min. 32 MB RAM
  1 ledigt PCI slot til ATM25 netkortet

Krav til din PC hvis du har NetExpress med Ethernet:
  HUB eller PC med twistedpair Ethernet 10BaseT eller 10/100BaseT
  Software der understøtter IP via Ethernet
  TDC Internet anbefaler, men kræver ikke, en Pentium PC med rigeligt RAM (32 Mb) og diskplads (25Mb tilgængeligt).
  For at routeren kan blive tilsluttet kræves en 230V strømforsyning

Avatar billede kobbernagel Nybegynder
16. maj 2001 - 15:37 #2
TDC levere ikke ADSL med ATM kort mere. Der er altid en router med NetExpress, så han skal bare have en RJ45 netkort. Så skulle den bare tilsluttes routeren, også kører svinet efter intastning af gateway og DNS ... :)
Avatar billede anon184 Nybegynder
16. maj 2001 - 15:47 #3
Vil det sige at man også får fast IP ?
Avatar billede madskp Nybegynder
16. maj 2001 - 15:54 #4
Nej ikke på netexpress. der skal du have pro@cces dsl. Det er lidt dyrere men der er så symetrisk up og down stream og en fast IP. Til gengæld er der ikke en e-mail adresse med :-(