Avatar billede snitten Nybegynder
15. september 2006 - 08:59 Der er 10 kommentarer

Installering af lovlig XP Prof. over ulovlig XP Prof.

Jeg har installeret den lovlige ver., men da jeg har 2 drev har den lovlige lagt sig på drev 2, hvor der intet styresystem er. Ved installeringen blev samtlige programmer overført sammen med den lovlige XP til drev 2. Ved opstart i fejsikret tilstand kan jeg få dele til at virke. Jeg havde regnet med at den lovlige ville lægge sig over den ulovlige.
Er det muligt at lægge den lovlige ind over?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. september 2006 - 09:07 #1
interessant valg af kategori ;) (hint xp gruppen havde nok været bedre, da BSD ikek har meget med windows at gøre)
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2006 - 09:44 #2
Du kunne da bare have skiftet den ulovlige key ud med den lovlige ved hjælp af http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml - så behøver man ikke nyinstallere.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
15. september 2006 - 09:49 #3
En måde at få alt det gamle ud, vil være at formatere disken. Når du nu har to drev, burde det ikke være noget problem at lave backup.

Men som nva siger, havde det været en del lettere at skifte koden.
Avatar billede snitten Nybegynder
15. september 2006 - 09:54 #4
Kan jeg skifte nøglen og slette xp på drev 2? Jeg har jo backup al den stund at alt er in dublo
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2006 - 09:59 #5
Du skal selvfølgelig ikke slette windows på din aktive systemdisk, men hvis det er drev 1 indsætter du bare den rigtige key der. Hvis systemet har registreret at du har 2 operativsystemer kan du fjerne den ene valgmulighed via msconfig fra 'kør' - i boot.ini
Avatar billede snitten Nybegynder
15. september 2006 - 10:06 #6
Naturligvis. Jeg forsøger. Tak for hjælp.
Avatar billede nva Praktikant
23. september 2006 - 11:08 #7
Respons?
Avatar billede snitten Nybegynder
23. september 2006 - 15:00 #8
Koderne kan ikke læses. Hverken til XP eller Office 2003.
Avatar billede langbein Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:21 #9
Forsøkte med en annen kodeleser. Husker ikke hvilken. Det var mulig å lese koden men ikke å skifte ut koden. Måtte installere på nytt.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 07:53 #10
brug for mere hjælp ?