Avatar billede hassehansen Nybegynder
14. september 2006 - 22:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

geforce 7950gx2 1 gb kort - max 1280x1024 hvorfor

Jeg har følgende konfiguration

MSI K8N motherboard
AMD 64 x2 4800+
2gb ram
Geforce 7950GX2 1 gb kort

driver 91.47_forceware_winxp2k_english_whql.exe

men kan kun MAX køre 1280x1024 selv om jeg tidligere med et mindre og dårligere kort har kørt 1680

skærmen er en 20.1" LG fladskærm
Avatar billede hassehansen Nybegynder
14. september 2006 - 22:44 #1
og i properties siger den at der kun er 512 mb ram i den. og der er 1 gb.

bios til computeren er opdateret i dag.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
14. september 2006 - 23:02 #2
Bruger du DVI-stikket på dit nye grafikkort, hvor du før brugte VGA-stikket på dit gamle kort?
Avatar billede hassehansen Nybegynder
14. september 2006 - 23:04 #3
der var også DVI på det gamle
Avatar billede hassehansen Nybegynder
14. september 2006 - 23:11 #4
det skal lige siges at det har virket med den høre opløsning på 1680x1050 med det nye kort, men det var inden jeg kørte en masse windows update stuff...

så der må være en af de opdateringer der har gjort forskellen, men hvilken ved jeg ikk
Avatar billede kenp Novice
14. september 2006 - 23:28 #5
prøv at genindstallere grafikdriveren.
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. september 2006 - 01:57 #6
jeg har oplevet, det sker hvis man væksler imellem 2 forskelige monitors.
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. september 2006 - 02:01 #7
Skal man forstå det som: Deu har haft en anden mindre grafikkort i den, og du skifter grafikkort?

For så har du nok ikke afinstalleret din gamle grafikkorts driver før du skiftede grafikkort.

Afinstaller, alle grafikkorts drivere ( både nye og gamle ) reboot. ( du skal helst havde downloadet nyeste grafikkorts driver...)
reeboot, og sig nej til at installere grafikkort ved opstart.
installer downloadet grafdriver
Avatar billede hassehansen Nybegynder
15. september 2006 - 07:39 #8
jeg har geninstalleret windows komplet og der var det nye kort i computeren. installerede nvidia 91.47 driverne.

så kørte den 1680x1050

Installerede en masse automatiske windows update

så kørte den 1280x1024

afinstallerede ALLE nvidia drivere

genstartet

installerede nvidia 91.47 drivere

kun 1280x1024

nu siger du jeg skal afinstallere ALLE nye og gamle

hvordan afinstallere jeg gamle drivere ?
Avatar billede hassehansen Nybegynder
16. september 2006 - 16:03 #9
Det havde intet med grafik driverne at gøre, det var simpelhen , driverne til min skærm, der lavede sjov med det hele.

desværre

nogle der vil have points ?