Avatar billede apa Nybegynder
14. september 2006 - 22:24 Der er 5 kommentarer

Webspeed nede efter VPN opkobling

Hejsa,

Vi bruger webspeed + kabelmodem og har to ip-adresser ved tdc. Den stationære kører med alm. net stik mens min bærbare kører via. usb (begge tilsluttet kabel modemet). De gange andre pc'ere skulle logge på er jeg bare gået ind på http://webspeed.dk og registreret dem. Det har alt sammen virket perfekt lige indtil (grrr) min kæreste skulle logge sin bærbare computer fra sit arbejde på forbindelsen. Under aktiveringen af hendes PC ved tdc ville den efterfølgende ikke vise en Internet side, men efter indtastning af hendes vpn koder virkede det fint. Problemet er nu, at både min bærbare og stationære ikke kan komme på nettet. Der er bare lukket. Jeg har prøvet lidt af hvert uden held. (Slukke og tænde modem, geninstallere netkort, deaktivere og aktivere forbindelse, kontrollere at alt hvad der skal hentes er sat til automatisk hentning). I netværksforbindelser står LAN forbindelsen som tilsluttet, men der er bare ikke hul igennem til eksterne sider!! Ved ipconfig på min stationære får jeg en ipadresse som jeg godt kan pinge. Nogen ideer?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
15. september 2006 - 03:18 #1
Ring til TDC? :D
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
15. september 2006 - 16:15 #2
Enig ring til TDC.
Avatar billede apa Nybegynder
16. september 2006 - 11:19 #3
Ok, har jeg gjort nu. De sender en tekniker ud i starten af næste uge. Vender lige tilbage derefter..
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
09. oktober 2006 - 21:51 #4
apa, hvad blev så resultatet af teknikerbsøget?
Avatar billede apa Nybegynder
10. oktober 2006 - 09:57 #5
Hej igen. Inden teknikeren kom, var der forbindelse igen, så vi aflyste besøget. En uge efter var den gal igen. Vi bestilte atter en tekniker og han kom ud og så på det. Han fjernede den webspeed adapter der sidder på antennestikkene (den kommer med webspeed pakken) og satte stikkene til tv, Internet og radio direkte i. Han mente at det var der problemet lå. Forbindelsen har nu kørt i et par uger men i går var der igen problemer. Vi har booket en tekniker igen. Jeg vender tilbage.