Avatar billede duvander Juniormester
14. september 2006 - 19:23 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Overtage styring på ekstern PC

Hej Eksp.

Jeg har prøvet det her før, men har glemt alt om det, da det er år siden!

Jeg skal ind og rep. noget på en computer der er et andet sted her på kloden! jeg kan huske man brugte en software, og det var noget med at kalde den andens ip adresse op!

Er der nogen der kan det P..?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. september 2006 - 19:33 #1
Realvnc er nok det du benyttede. http://www.realvnc.com/
Avatar billede sonurpals Nybegynder
14. september 2006 - 19:35 #2
du kan prøve realvnc (den er gratis)
det skal installeres på source pcen og viewer på din pc...
så skal du bruge addressen som du finder bland andet på www.myip.is

hvis source pcen bruger en router så skal det åbnes for det port du sætter programet til at bruge som er default 5950 til at acceptere en forbindelse fra anden pc.

håber at det hjælper
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. september 2006 - 19:48 #3
default port er 5900
Avatar billede sonurpals Nybegynder
14. september 2006 - 19:58 #4
så skal du få routeren til at peje til local pcens addresse (10.10.1.xxx eller 192.168.0.xxx) som du finder med at taste ind ipconfig (command promt)
Avatar billede duvander Juniormester
14. september 2006 - 20:06 #5
Kan du et fif til hvordan jeg åbner denne port på en linksys router??
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
14. september 2006 - 20:12 #6
windows har også en indbygget remote desktop som virker udemærket :)

Kalle
Avatar billede duvander Juniormester
14. september 2006 - 20:15 #7
Hvordan bruger man den Kalle?
Avatar billede kalle_mod Nybegynder
14. september 2006 - 20:21 #8
det kræver at du har et login på den computer du vil styre(f.eks. en server hvor jeg benytter det) så åbner du fjernskrivebord/remote desktop i menuen start>alle programmer>kommunikation> forbindelse til fjernskrivebord

Her skal så indtastes ip-adressen til den pc du vil have fat i og samtidig indtaster du brugernavn og kode(ellers kan dette gøres når du er connected) Når du er inde ser du den anden pc's skrivebord i fuldskærm og med mulighed for at minimere vinduet og vende tilbage til dit eget skrivebord :)

Kalle
Avatar billede sonurpals Nybegynder
14. september 2006 - 20:30 #9
du kan logge på linksys via din gateway .. gå ind i cmd og tast ipconfig/all
så skal du åbne en browser og taste talet ind http://192.168.0.1 eller hvad det er ... på nogle routere skal man også bruge et port men jeg tror at det er nok med ip nummer til linksys...
hvis du ikke har ændret password til din router så skal du bruge default (password, admin, 1234 eller det som står i brugermanualen)
Avatar billede duvander Juniormester
21. oktober 2006 - 09:02 #10
Tak for hjælpen, Gode forslag fra begge. I får begge point!