Avatar billede leasing Nybegynder
14. september 2006 - 15:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbning af porte på Pix 501

Hej eksperter

Vi har en del hjemmearbejdspladser og mangler nu en måde at servicere disse på. Dvs. kunne tilgå PDM på Pix 501 samt brug af VCN eller andet til overtagelse af pc, når der opstår problemer.

På alle hjemmearbejdspladser anvendes Pix 501. For at brugerne kan tilgå vores netværk oprettes VPN tunnel til vores Pix 506.

Alt er lukket udefra og ind på Pix 501, så der skal åbnes op for porte.

Vi anvender RealVNC (gratis) her i huset, men vil den kunne anvendes til overtagelse af hjemmearbejdspladserne?
Og er den sikker nok eller skal man anvende noget andet?
Der er også en mulighed for at anvende www.gotomeeting.com, men denne anvender jo port 80 hvilket jo nok er en stor sikkerhedsrisiko, men kan man konfigurer Pix 501 således at www.gotomeeting.com er sikker nok?

Mange spørgsmål, men håber der er nogen der har nogle gode svar.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
14. september 2006 - 15:34 #1
nu bruger gotomeeting jo kun port 80 til udgånde trafik ;) det er altså klienten der starter.. !
Avatar billede leasing Nybegynder
14. september 2006 - 15:50 #2
Okay...det vil altså sige at port 80 ikke behøver at være åben...det er jo meget godt.
Har du nogen erfaring med de andre spørgsmål?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. september 2006 - 18:00 #3
Trafikken kører jo inde i VPN-tunnelen (Må betegnes som værende temmelig sikker hvis vi snakker 3des), så jeg har ret svært ved at se problemet?

Det er vel bare et spørgsmål om at tillade den pågældende trafik i VPN-tunnelen.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
14. september 2006 - 21:16 #4
hvis det var mig, så ville jeg enable remote support på de pc'er som er bag firewallen (501) så slipper man for gotomeeting og vpn mf.

og så ®azzer® skiver så når du sender traffikken i gemmen en 3des-sha tunnel så er det jo rimlig sikker
Avatar billede leasing Nybegynder
15. september 2006 - 14:28 #5
Så har jeg fået det til at køre. Da vores hjemmearbejdspladser kører med et andet adresse scope var jeg nødsaget til at tilføje et ekstra adresse scope i ISA. Samtidig skulle der lige laves en route på min pc til hver hjemmearbejdsplads.
Så giv lige svar.