Avatar billede straegaard Nybegynder
13. september 2006 - 19:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke installere xp - ingen harddisk

Jeg har netop fået min nye computer idag.
Da jeg begyndte at installere windowsXP startede det fint med at formatere osv., men da den skulle til at installere det rigtigt fik jeg en blå skærm og meddelelsen
"Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren" efterfulgt af noget om at, hvis det sker igen skal man tjekke harddisk, harddiskcontrollere osv.
Så jeg forsøgte at genstarte og denne meddelelse kommer hver gang.
Jeg prøvede derefter at gå ind i windows-installationen igen og der skrev den at der ikke var nogle harddiske.
Jeg har haft den åbnet og tjekket at alle stik sidder ordentligt i.
Det mærkeligste er at den godt kunne finde harddisken fra starten, men nu ikke kan mere. Skal jeg sende den tilbage for at få den lavet eller er det noget jeg selv kan ordne? Hvad jeg gerne vil frem til er om det er et defekt komponent i computeren eller noget som ikke er forbundet ordentligt (løs forbindelse, el. lign.?)
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2006 - 20:06 #1
Tilbage til sælgeren, problemet er måske at du har åbnet den - normalt bortfalder garantien og du skal have pungen frem.

Måske var den ikke plumbet - så man kan se at du har haft åbnet den ?
Avatar billede straegaard Nybegynder
13. september 2006 - 20:11 #2
Jeg tvivler på at de kan se at jeg har haft den åbnet.

Men den ryger i hvert fald tilbage til dem så. tak for svaret
Avatar billede strych9 Praktikant
13. september 2006 - 22:58 #3
formentlig skal hdd datakablet bare skiftes. Du kan jo ringe og spørge dem om hvordan de ser på at du selv prøvet af fikse hvis du siger at du ved hvad du laver...
Avatar billede straegaard Nybegynder
29. september 2006 - 14:47 #4
Jeg sendte den tilbage og fik den repareret :D (en ny harddisk i)

point?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2006 - 15:04 #5
For min skyld må du gerne tage dem selv, jeg har point nok
Avatar billede straegaard Nybegynder
25. juli 2007 - 18:20 #6
Lukker spørgsmål