Avatar billede apa Nybegynder
13. september 2006 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskel på virtual directory og directory

Hejsa,

Er der én der kan fortælle mig hvad forskellen er på et virtual directory og bare et directory på en IIS?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
13. september 2006 - 19:12 #1
Eks.

C:\min-wwwroot\

Ovenstående er "fysisk" (og et rigtigt directory) på din harddisk, du kan vælge at lave et virutuelt directory i \min-wwwroot\virtuel mens denne faktisk peger på en helt anden mappe som kunne hedde: d:\min-anden-wwwroot

Ud-ad-til til for webserveren og de besøgende kunne skrive:

http://ditdomæne/min-wwwroot (ryger i dit directory)
http://ditdomæne/min-wwwroot/min-anden-wwwroot (ryger i dit virtuelle directory)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
13. september 2006 - 19:14 #2
Desuden kan du sætte det virtuelle directory til at køre som en semi-site i IIS, der giver lidt flere muligheder, man bl.a. skal bruge hvis man arbejder med f.eks. asp.net
Avatar billede apa Nybegynder
13. september 2006 - 20:30 #3
Tak for svar. Ud over at der i det ene tilfælde er tale om et "fysisk" directory og der i det andet tilfælde er tale om et directory som kan ligge hvor som helst, går jeg ud fra at selve webstedet er mere eller mindre ens. Hvis jeg f.eks. højre klikker og vælger properties ser de helt ens ud selvom det ene er et virtuelt directory og det andet blot er et directory.  Den eneste forskel jeg kan få øje på er  at man kan browse i det virtuelle directory og vælge et andet directory.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
16. september 2006 - 08:55 #4
præcis