Avatar billede popcorndrink Nybegynder
13. september 2006 - 15:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Åben billede

Hej eksperter =)

Her for nylig er photoshop gået hen og bruge EKSTREMT lang tid på at gøre en så simpel ting som at åbne et billede. Den fryser helt til og hvis jeg klikker på photoshop, så siger statusbaren, at den ikke svarer. Efter 2 min. så åbnes billedet.

Hvad kan det skyldes? Sig endelig til, hvis I behøver ekstra info.

Tak på forhånd.
Avatar billede goose Nybegynder
13. september 2006 - 15:14 #1
Du har vel ikke tilfældigvis en HP printer sat til maskinen ?

/Goose
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
13. september 2006 - 15:45 #2
Nu hvor du nævner ordet printer, så tilføjede jeg en netværksprinter på min uddannelsesplads i går. Om det er en HP skal jeg ikke kunne sige.

I tilfælde af, at det er en HP printer, hvad kan der så gøres?
Avatar billede hcma Novice
13. september 2006 - 15:45 #3
ved ikke hvad det kan skyldes, men prøv at re-sette pref.filen:
Prøv at resette preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens Photoshop starter op (du skal være hurtig), eller ved at smide filen ud. (erstat 7.0 med den version du nu kører med)
Den ligger i
C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
13. september 2006 - 15:53 #4
hcma:

Sådan en fil findes ikke. Det skal lige siges, at jeg benytter version 9, hvis det har noget at sige. Jeg har prøvet ctrl + shift + alt uden nogen virkning.
Avatar billede hcma Novice
13. september 2006 - 16:19 #5
selvfølgelig ligger den der.
skal ligge her: C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå Vis skjulte filer and Mapper til
Søg evt. efter den.

den hedder  Adobe Photoshop 9.0 Prefs.psp
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
13. september 2006 - 16:26 #6
hcma:

Min fejl. Den lå der godt nok.

Jeg har prøvet at fjerne filen uden held. Når jeg prøver at åbne et billede, så sker der simpelthen intet. CPU'en laver intet, hukommelsen forbliver uændret. Andre forslag?
Avatar billede hcma Novice
13. september 2006 - 16:29 #7
geninstaller Photoshop
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
13. september 2006 - 16:31 #8
hcma:

Andre alternativer? Det tager jo næsten en krig :)
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
13. september 2006 - 16:34 #9
Har fikset det med hjælp fra goose. Slettede netværksprinteren og nu virker det. Det var da lidt irriterende, at photoshop ikke kan samarbejde med den.
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
13. september 2006 - 16:42 #10
Smid svar goose og tak for hjælpen til dig, hcma =)
Avatar billede goose Nybegynder
13. september 2006 - 17:00 #11
Det kan den også godt, du skal blot opdaterer din printer fra HP, der er lavet nogle ændringer i forbindelse med hot fix som HP så har rettet op på.

/Goose
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
13. september 2006 - 17:27 #12
OK, så må jeg lige snakke med IT-manden på skolen =)

Tak igen.
Avatar billede goose Nybegynder
14. september 2006 - 08:44 #13
OK, tak for point :o)

/Goose