Avatar billede joha0147 Nybegynder
13. september 2006 - 07:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af Bærbar Computer

Hej

Hvad skal man være opmærksom på når man skal købe en ny bærbar til studiebehov + eventuelt lidt computerspillen (Heroes of might and magic IV, V + WoW og lignende?)
Hvis der er nogen der har nogle links til nogle prisvenlige, men gode computere ville det være super.
Findes der en "bærbarpriser.dk" hjemmeside, hvor det er muligt at sammenligne bærbarerne med hinanden?

mvh

Johan
Avatar billede espersen Novice
13. september 2006 - 09:12 #1
start med at læse køberguiden på http://www.laptopworld.dk/index.php?id=22

vi har en stribe anmeldelser på http://www.laptopworld.dk/index.php?id=44 - se fx på Vega X72, der er prisvenlig.

på edbpriser kan du finde priserne - men en totalt overblik er svært ;o)
Avatar billede espersen Novice
13. september 2006 - 09:38 #2
for at hjælpe dig bedst muligt skal vi kende lidt til dine krav mht.:
- batteritid
- vægt
- skærm
- støjniveau
- max pris
Avatar billede joha0147 Nybegynder
13. september 2006 - 11:11 #3
Jeg har kigget lidt på nogle computere i 8-10k radius og fundet en computer som måske kunne være interessant:

- Zepto Znote 6214W - Gamer/3D .- Power versionen: http://dk.zepto.com/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=O7Xh4nIQlz3

Er dette et godt køb til prisen og er 14# for lille i skærmstørrelse hvis man også skal kunne spille på den?
Avatar billede espersen Novice
13. september 2006 - 13:14 #4
ja, spændende maskine!!  - se vores test af den for en masse yderligere gode tips/kommentarer : http://www.laptopworld.dk/index.php?id=261

jeg er selv mest til 14" - 15,4" gør den lidt for stor og knap så mobil. Dette er dog i utrolig høj grad et spørgsmål om personlig tilbøjelighed.

Ville så tage den med Core2-cpu samt rigeligt med ram (helst i een blok så der er plads til senere at supplere med yderligere)
Avatar billede espersen Novice
11. oktober 2006 - 11:31 #5
overvej at tage minimum den nyere Intel Core Duo cpu
eller nyeste 64 bits cpu fra Intel "Merom" (Core2 Duo)

vi har netop testet Core2 samt flere Core Duo-modeller - spændende læsning

6214w med opgraderet CPU er bestemt interessant
Avatar billede joha0147 Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:41 #6
Tak for hjælpen . Jeg valgte at investere i en Zepto 6214W hvilket har været det helt rigtige valg.

Super lækker maskine. Både til spil og til generel skolebrug.