Avatar billede src Nybegynder
12. september 2006 - 13:00 Der er 8 kommentarer

MAngler driver til min IBM T41

Hej

Har lige fået min gamle IBM T41 formateret med en ny XP Pro.

Det virker!

Men inde under enhedshåndtering har jeg en del gule udråbstegn/spørgsmålstegn

Nemlig

Ethernet-controller
Multimedielydkort
Netværkscontroller
PCI-modem
Skærmkort(VGA-kompatibel)
Ukendt enhed

Hvordan finder jeg ud af præsis hvilke driver jeg mangler.

Jeg kon ikke komme på nettet med den, men det siger jo næsten sig selv:-)

Please help.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. september 2006 - 13:06 #1
Avatar billede espersen Novice
12. september 2006 - 13:06 #2
du findet et link til IBM's site her:
http://laptopworld.dk/index.php?id=39

chipsæt-driveren dækker det meste af det
Avatar billede src Nybegynder
12. september 2006 - 14:03 #3
har nu instl. chipsæt driveren, men der sker ikke noget?
Avatar billede src Nybegynder
12. september 2006 - 14:11 #4
PLEASE HELP!!!!
Avatar billede espersen Novice
12. september 2006 - 15:16 #5
husk evt. at genstarte

du skal også installere:
Intel PRO/100/1000 LAN adapter
grafikkort-driver
Audio
Modem (gætter på at den ukendte enhed = modem)

husk at vælge præcis din model - så skulle dine drivers gerne være oplistet (allesammen) -
Avatar billede kjulius Novice
13. september 2006 - 02:12 #6
Start med at opdatere din bios. Ofte vil alene det afhjælpe mange af dine udråbstegn. Du finder den ved at følge bios-linket fra den side som "fromsej" opgav. Følg vejledningen på siden. Du må låne en anden maskine til at downloade disse drivere, da du jo ikke har internet-adgang. Læg driverne på en USB nøgle (håber du har en sådan i rimelig størrelse), tag nøglen med hjem og sæt den i din T41. Start installationsprogrammerne fra det drev der automatisk bliver oprettet, når du sætter USB nøglen i USB stikket. Eller få dem brændt ned på en CD. Det er vist den eneste udvej... :-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. september 2006 - 09:31 #7
en opdate af bios, installere ikke drivere til hardware.!

Men vil bare lige sige,.. fed maskine, den har airbag på sin hd (se i systray)..O)
du skal installere alle driverne fra siden, men det er lidt irretende at når man henter dem, har de mærkelige navne, så omdøb dem til næste gang du skal bruge dem..O)
Avatar billede kjulius Novice
24. september 2006 - 12:35 #8
Nej, det har jeg heller aldrig påstået! Ikke desto mindre så er det en kendsgerning, at selv nye maskiner ikke altid leveres med den nyeste BIOS. Dette er en gammel svend (i teknologisk tidsregning). Hvis en maskine, som antydet i spørgsmålet, har en række enheder, som ikke genkendes af BIOS i forening med XP, er det vel logisk at starte med at opdatere BIOS den.

Mit råd var elene en råd om prioritering (fromsej havde jo givet oplysningerne om, hvor driverne kan hentes). Selvfølgelig skal han fortsætte med at installere alle drivere, så de også ender med at være på højeste niveau.
Det burde være logik for burhøns (apropo den idiotiske reklame fra Telia, der kører over skærmen i disse dage).