Avatar billede avivson Nybegynder
12. september 2006 - 11:23 Der er 35 kommentarer

Logo og design til en ny (måske) banebrydende idé

Hej,

Jeg søger hjælp til udformning af design og ikke mindst logo!.

Det skal bruges til Sofies.com, som skal være en "convenience store" á la - tja, det eksisterer vist ikke i den udformning vi ønsker det i i DK. Lidt á la http://www.peapod.com el. http://shop.safeway.com - rent idémæssigt - og så på den danske side torvet.dk, som jeg dog betragter som et "supermarked" som netto el. fakta, som dog ikke lever op til noget rent prismæssigt.

Der er tale om et unikt logo (navnlogo) som beskriver: sikkerhed, leveringskvalitet, friskhed osv. Det skal jo ramme den (måske) nye kernefamilie, som har pengene til at forsøde sig selv.

Jeg forestiller mig lidt at marketingmæssigt vil jeg bruge den gamle 50'-/60'er reklame for vaskepulver... Måske lidt "IRMA"!?!

Du kan kontakte mig på 28 44 6000 el. sa@a-company.dk

mvh.

Stefan Avivson
Avatar billede farhang Nybegynder
12. september 2006 - 11:38 #1
Hej,

Har du et budget?
Avatar billede avivson Nybegynder
12. september 2006 - 12:33 #2
ikke umiddelbart...
Avatar billede areon Nybegynder
12. september 2006 - 13:20 #3
Vil også gerne assistere for en fornuftig pris. sorensen@orangeweb.dk

Med venlig hilsen
Thomas Sørensen
Avatar billede avivson Nybegynder
12. september 2006 - 13:24 #4
og hvad er fornuftig pris?!?
Avatar billede farhang Nybegynder
12. september 2006 - 13:30 #5
2.500 kr.
Avatar billede avivson Nybegynder
12. september 2006 - 13:34 #6
jeg er villig til at give penge, men kun for det rigtige logo...
Avatar billede farhang Nybegynder
12. september 2006 - 13:39 #7
selvfølgelig, skal jeg lave et forslag?
Avatar billede avivson Nybegynder
12. september 2006 - 13:41 #8
MEGET GERNE:)

Det er jo det jeg søger:)
Avatar billede farhang Nybegynder
12. september 2006 - 15:09 #9
det gør jeg så
Avatar billede redlun Nybegynder
12. september 2006 - 17:56 #10
Avatar billede nalu Nybegynder
12. september 2006 - 19:32 #11
Avatar billede avivson Nybegynder
12. september 2006 - 20:12 #12
til NALU:
Idéen er god, men jeg synes det er lidt upersonligt, samt afspejler farverne ikke "nuet"

Redlun, tak - men vi søger noget helt andet:)
Avatar billede nalu Nybegynder
12. september 2006 - 20:21 #13
Havde forventet du nok ikke var helt glad for det, hehe, men det er sgu lidt svært at gå ud og lave noget udfra så få krav, men jeg er da helt sikkert klar på at arbejde videre med de hvis du kan sætte nogle flere ord på hvad du leder efter :)
Avatar billede nalu Nybegynder
12. september 2006 - 20:23 #14
Grunden til jeg valgte den meget faste og brugte rød var at den afspejder varme, og en tryg og samtidig lidt aggressiv personlighed, men ja kan da godt se det ik er det mest banebrydende og moderne, hehe..

Kunne godt prøve at arbejde med nogle lidt alternative nuancer, men tror ærlig talt det ville virke bedre til en yngre målgruppe :)
Avatar billede avivson Nybegynder
12. september 2006 - 20:27 #15
men jeg tror nu ikke den skal være bg bank rød ;)

Der skal jo stadig afspejles noget fart... Jeg ved godt at det er en hårdfin balance, men den skal jo findes. Logoet iøvrigt kan jeg godt lide... jeg havde leget lidt med logotanken, men jeg er desværre en idiot til det...

http://www.csma.dk/Sofies.com/index.htm
Avatar billede nalu Nybegynder
12. september 2006 - 20:30 #16
Vil i gerne have noget i de gule farver, eller en kontrast til den?
Avatar billede areon Nybegynder
12. september 2006 - 20:31 #17
Vi vil også meget gerne give et bud på logoet imorgen når kontoret starter Avivson. :) Så tjekker lige om du har fundet noget passende til den tid, for så er der jo ingen grund til vi sætter en mand igang. :)

Så intil imorgen, go nat.
Avatar billede areon Nybegynder
12. september 2006 - 20:34 #18
Og såfremt vi rammer plet med noget fra starten af du vælger at vi skal arbejde videre på kommer det altså ikke til at koste 2500kr. (NOK lige i overkanten!) :)
Avatar billede nalu Nybegynder
12. september 2006 - 20:50 #19
areon, der er jeg godt nok rimeligt uenig .. jeg ville nok ikke tage så meget for det nej, men det kommer jo også an på hvor meget arbejder der lægger i det og hvad kunden har brug for.. En grafikers/reklamebureau's arbejde er jo også meget tit at arbejde med ideudvikling samt analyse af hvad der skal til for at ramme den bestemte målgruppe, og det kræver en del arbejdskrafter, så en unfair pris vil jeg slet ik kalde det!
Avatar billede areon Nybegynder
12. september 2006 - 20:56 #20
Det er jeg HELT enig med dig i Nalu, men som jeg skriver "rammer vi plet fra starten" ønsker jeg da ikke min "kunde" skal betale for 20 timer når der reelt er brugt 5. :) Bare derfor.

Avivson bad om et design, og nok ikke den store analyse af det.. Ønsker han Dette og Mere tanker lagt bag Branded, så snakker vi 10.000 for et visuelt koncept. Helt enig.. God arbejdslyst.
Avatar billede farhang Nybegynder
12. september 2006 - 20:56 #21
Hej Nalu,

Din logo er virklig flot og stilren. Helt sikkert mere værd end 2.500 kr. Vil ansætte dig øjeblikkeligt i mit firma. ;-)
Avatar billede nalu Nybegynder
12. september 2006 - 21:11 #22
Er du seriøs eller sidder du og laver fis med mit logo? :p
Avatar billede farhang Nybegynder
12. september 2006 - 21:15 #23
Jeg er faktisk seriøs, jeg har et webdesignfirma. Jeg kunne godt tænke mig flere freelance webdesigner tilknyttet, er du interesseret? ;-)
Avatar billede nalu Nybegynder
12. september 2006 - 21:18 #24
Jamen jeg er da altid interreseret i noget freelance-arbejde :) .. har du en side?
Avatar billede nalu Nybegynder
12. september 2006 - 21:19 #25
avivson, undskyld forresten fordi vi sidder og misbruger dit indlæg!
Avatar billede farhang Nybegynder
12. september 2006 - 21:28 #26
Min side er www.designunltd.dk, send mig dit cv, så kontakter jeg dig.

Undskyld avivson.
Avatar billede avivson Nybegynder
13. september 2006 - 12:35 #27
lol

Dejligt at have været behjælpelig med at få ting til at gå op i en højere enhed.

Specifikt ønsker jeg ikke at ramme den gule farve...

Jeg kunne godt tænke mig nogle udkast. - Herfra kan jeg så tage beslutning om hvilke jeg vil jeg arbejde videre med. Og herefter, vil jeg da gerne kaste nogle gryn i kassen hos nogen...

Men jeg synes måske 2500 kr. for 20 timers arbejde er lige i overkanten ;-) lol
Avatar billede nalu Nybegynder
13. september 2006 - 17:39 #28
http://img132.imagevenue.com/img.php?image=61928_sofies1_122_361lo.jpg

- vi prøver lige et forsøg igen! .. du siger bare til hvis jeg rammer noget :p
Avatar billede avivson Nybegynder
19. september 2006 - 13:28 #29
hmmm...

Er ikke hel sikker...
Avatar billede nalu Nybegynder
19. september 2006 - 15:49 #30
VIl du have med skygger og dybde eller uden?
Avatar billede avivson Nybegynder
19. september 2006 - 19:42 #31
Jeg synes det er lidt for "koldt". ved ikke om det er den blå farve. Men det er meget upersonligt, hvilket jeg gerne vil have den diametrale modsætning af - varmt og noget man kan stole på, som samtidig stråler af kvalitet
Avatar billede flashnoob Nybegynder
29. september 2006 - 18:33 #32
Hej Stefan.
Er opgaven blevet løst?
Avatar billede avivson Nybegynder
30. september 2006 - 08:38 #33
NEJ:(
Avatar billede sveegaard Nybegynder
22. oktober 2006 - 15:25 #34
Avatar billede avivson Nybegynder
22. oktober 2006 - 19:55 #35
et ok logo, men jeg synes ikke den rammer den profil vi søger... det er meget 80'er 90' er - jeg vil gerne tilbage i 50-60'erne (VALO vaskepulverreklamen:))