Avatar billede romina Nybegynder
12. september 2006 - 03:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Autodesk 3ds max tutorials

Hejsa
Jeg tænkte om I kan fortælle mig, hvad forskellen på Autodesk 3ds Max 8 og 3ds Max 8 er .
Er der en stor forskel mellem de forskellige versioner af 3ds Max, f.eks. mellem 3ds Max 5, 7 og 8.
Kan I anbefale en god tutorial i 3ds Max for absolut begynder, som man evt. kan downloade fra nettet.
På forhånd tak.
Romina
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. september 2006 - 09:22 #1
Nu er Autodesk 3dsmx og 3dsmax det samme, altså det er samme program. Autodesk er bare navnet på firmaet som laver programmet.

Nej der er ikke de store forskelle fra version 5 og til 8.

Prøv www.3dmaxer.dk der er nogle begynder tuts på dansk. Og så har de et godt forum, hvis du skulle have brug for yderlig hjælp :)
Avatar billede oprah Nybegynder
14. september 2006 - 23:12 #2
Tak en god website.Du skal have pointen, men hvordan gør man det?
Avatar billede michael-k Nybegynder
17. september 2006 - 02:36 #3
tjo tror du skal logge ind med din anden bruger før du kan gøre det, hehe det sku svært at holde styr på alle de brugere :P
Avatar billede osborne Nybegynder
23. september 2006 - 13:57 #4
Som michael-k siger så er Autodesk blot firmaets navn .. men jeg synes der er sket en hel del med 3ds max fra version 5 til version 8 (f.eks. indbygning af et system kaldet Character Studio (til animation), en top render kaldet Mental Ray, mulighed for at bygge og animere tøj på meget bedre måde samt hår/pels osv. Modelleringsværktøjere (specielt Ed. Poly Modelling) er blevet forbedret, og der er kommet sådanne cool ting som Pelt mapping når du skal lægge textur på dine figurer osv. osv.

Men som nybegynder kommer du rigtig langt med Max 5, og så kan det andet altid komme på efterhånden.
Avatar billede osborne Nybegynder
23. september 2006 - 13:59 #5
.. for ikke at glemme muligheden for at lave nogle rigtig fede partikler (med Particle Flow), og super forbedringer til skinning og animations komponenterne i 3ds max.
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2006 - 19:42 #6
Nej du har ret, men gik ud fra han er nybegynder, og så kan det i mine øjne være lige godt om han vælger 5,6,7 eller 8, det overordnet interface og langt de fleste workflows er det samme i alle versionerne, han skal bare ikke gå længere ned end 5.

Men du har da ret der er selvfølgleig sket en del, ellers var vi nok stadig bundet til version 5 ;)
Avatar billede osborne Nybegynder
24. september 2006 - 23:05 #7
Enig :-)
Avatar billede dstjulle Nybegynder
27. juli 2007 - 09:15 #8
det er også video tutorials her på næsten alt det eneste du skal gøre ar at register dig
http://www.3dbuzz.com/vbforum/sv_dl_tr.php

har selv bruge dem meget !!