Avatar billede sirbatman Nybegynder
11. september 2006 - 09:06 Der er 1 kommentar

Læse txt fil fra anden server

Hej, Jeg har to sider der skal hente en txt fil fra samme sted, men siderne ligger på hver sin server.

Hvordan kan man hente en fil fra en anden server?

Jeg har prøvet med:
System.security.allowDomain("www.Domaine.dk");  og
System.security.allowDomain("http://www.Domaine.dk");
for at tillade andre sider, men jeg kan ikke få det til at virke.

Grunden til at dette skal virke er at på de to sider er der nyhedder der skal være ens, så istedet for copy paste, skal man kun opdater et sted. Det er meningen at der skal komme flere sider til, der skal hente samme fil.
Avatar billede _k Nybegynder
11. september 2006 - 09:24 #1
Du skal have en crossdomain xml liggende på den server hvor tekstfilen befinder sig. XML'en fortæller at filerne gerne må tilgås af udefra kommende Flashplayers såfremt den swf der tilgår den er beliggende på den specificerede URL.

Strukturen er noget i retning af:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<cross-domain-policy>
    <allow-access-from url="www.ditdomæne.dk"/>
</cross-domain-policy>

...og mon ikke "*" er wildcart'et der åbner op for alt og alle?