Avatar billede kt000 Nybegynder
10. september 2006 - 18:35 Der er 9 kommentarer

Problemer med Dell Bærbar computer

Jeg har en Dell bærbar computer (Latitude), som jeg ikke har brugt i lang tid, da jeg købte en ny. Men den nye er nu til reparation, og jeg tog den gamle frem for at bruge den.
Men når jeg tænder for den, står der:
"Primary hard drive 0 not found".

Når jeg går ind i BIOS, står der, at der ingen harddisk er?!

Jeg har prøvet at tage harddisken og batteriet ud og sat dem ind igen, men det hjælper ikke.

Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. september 2006 - 13:44 #1
mulighed for at prøve med en anden disk ? (hvilken model er det ?)
Avatar billede kt000 Nybegynder
12. september 2006 - 20:09 #2
Nej jeg har ikke mulighed for at prøve med en anden disk.

Det er en Dell Latitude C500 - en gammel model.

Det er bare mærkeligt, at den siger, der ikke er nogen harddisk, når der allerede sidder én i...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. september 2006 - 22:34 #3
mulighed for at prøve disken i et usb kabinet ? (ellers er det umuligt at afgøre om det er disk eller bundkort der er defekt)
Avatar billede kt000 Nybegynder
13. september 2006 - 22:19 #4
Nej, desværre.

Tror bare jeg dropper bærbaren.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. september 2006 - 00:50 #5
interesseret i at sælge den i så fald ?
Avatar billede kt000 Nybegynder
14. september 2006 - 20:45 #6
Jeg kan godt sælge den, hvis du er interesseret.
Men som sagt er den købt for nogle år siden, og det er en gammel model.
Desuden kommer den med ovenstående fejl-meddelelse, når bærbaren startes op.
Avatar billede kt000 Nybegynder
14. september 2006 - 20:46 #7
Glemte at skrive, at det er en IBM-harddisk, der sidder i bærbaren.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. september 2006 - 21:10 #8
du kan sende mig en mail på niels.hansen1@gmail.com så tager vi den derfra.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 07:49 #9
brug for mere hjælp ?