Avatar billede mohammed50 Nybegynder
10. september 2006 - 01:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Image af sata harddiskj

Hej
Jeg har en Serial ATA harddisk. Mit spørgsmål går ud på, at jeg vil lave en clone af den harddisk jeg har lige nu over på en anden harddisk. Hvordan er det med jumperen bag på sådan en harddisk, der er 4 pins bagpå, hvordan skal jumperen side på harddisken, er der en slave og master ? Jeg bruger Norton ghost 2003, da jeg skulle til at lave clone, sagde den at den ene var en dynamisk harddisk, og det kunne ødelægge den ? hvad gør så for at lave en clone ?? Kan det lade sig gøre med Norton ghost 2003 ?
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
10. september 2006 - 02:40 #1
Nu har jeg prøvet at lave en clone af harddisken, men nu vil ingen af dem starte :((((, og det er lidt underligt, nogen gange kan jeg se hardiskene i biosen, andre gange kan jeg ikke.
Hjææælp.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 07:38 #2
Har du prøvet at køre en reparation af din oprindelige harddisk - hvad er fejlmeldingen
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
10. september 2006 - 13:56 #3
Jeg kan ikke starte harddisken, kan overhovedet ikke komme ind på den, den siger at operativsystemet mangler. Kan jeg redde den på nogen måde, da jeg har brugt lang tid på at installere og få alle programmerne ind på den. kan se den i biosen, men den går ikke igang med at starte windows, har også prøvet at reparere windows, men den kan ikke finde en eksisterende windows som den burde. Men jeg kommer til menuen hvor jeg kan reparere den via en concol, men det kan jeg ikke lige finde ud af
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 14:19 #4
Det er derfor jeg skriver at du skal prøve med en reparation - se evt. http://www.it-knowlegde.dk/windows_repair.html
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
10. september 2006 - 14:38 #5
Jamen jeg kommer ikke til den menu, den kan ikke finde en eksisterende windows installation. Den siger istedet at partitionen at beskadiget eller en ikke windows partition og skal formateres. Så jeg kan ikke redde den kan jeg se, jeg bliver nød til at formatere den og installere det hele forfra.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 15:04 #6
Så lav en parallel installation altså installet Xp på samme partition og spå skal du vælge IKKE AT FORMATERE behold eksisterende filsystem
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
10. september 2006 - 17:05 #7
ja det er rigtigt nok, men  jeg havde programmer for 150 GB installeret, dem bliverj eg nød til at installere igen. det er det jeg ville undgå.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 17:34 #8
Har du mulighed for at sætte din syge disk til som slave på en anden fungerende computer så prøv at downloade og køre TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html - med det program kan du muligvis gendanne partitionstabellen
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
10. september 2006 - 18:34 #9
Jeg har formateret min computer og er igang med at installere det hele igen. Men når jeg engang bliver færdig, hvordan er det med clone eller image af denne harddisk, det er nemlig det der er mit spørgsmål, hvordan er det med sata harddiske og image og clone, det var der der gik ged i den. O nu efter jeg har brugt 7 timer på den igen vil jeg ikke have at den kludre i det igen, så skal jeg til at lave det hele om igen.
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
10. september 2006 - 19:34 #10
Lukker lige her og tager den forfra for at starte på en ny, er lidt ude på sidespor synes jeg.