Avatar billede maxwell Nybegynder
16. maj 2001 - 10:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Notify i Lotus Notes kalender

Er der nogle der kender til et problem i Notes omkring at ma ikke modtager de notify\'s man har sat... Der kommer ingen påmindelse omm det så er med besked på skærmen, afspiling af lys eller en med en mail.. ?? Nogle gode foreslag....
Avatar billede wheio Nybegynder
16. maj 2001 - 10:28 #1
kender det ikke... er faktisk overræsket over nogen stadig bruger lotus.....
Avatar billede jhr Nybegynder
16. maj 2001 - 10:44 #2
Svar til wheio:
Lotus er verdens mest udbredte mail/kalender system, faktisk åd det igen i 2000 af Microsafts markedsanddele, Exchange er jo trods alt kun et mailsystem med fartstriber på.

Til Maxwell:
Hvis du kører en 5.00 til 5.02c så er det decideret en fejl i programmet - opgrader til en nyere version (pt: 5.07), så kører det.
I de første 5´ere kan man være nødsaget til at aktivere \"Notes minderen\" - så får man sine alerts alligevel.

Hvis du kører i en nyere version - så check indstillingerne i brugerindstillinger. (Båder filer\\indstillinger\\brugerindstillinger og i mailbasen: værktøj\\indstillinger).
Avatar billede jhr Nybegynder
16. maj 2001 - 10:55 #3
Øhh hvorfor afviser du uden kommentar?
Avatar billede maxwell Nybegynder
16. maj 2001 - 10:59 #4
Sorry - Vi køre 5.04a og har chekket.. skulle være OK ???
Avatar billede spine Nybegynder
16. maj 2001 - 11:08 #5
Vi havde samme problem inden opgradering fra 5.0.2 til 5.0.6....
Hvis du har aktiveret alarmer i \"værktøj/indstillinger\" og minderen kører, så ville mit næste skridt være at gå på 5.0.6, som kører perfekt, kun meget sjældent går den ned, domino\'en er en engelsk 5.0.5 for at undgå de latterlige oversættelses fejl på skabelonerne.
hygge
Avatar billede jhr Nybegynder
16. maj 2001 - 11:26 #6
Jeg tror egentligt også at fejlen først blev rettet i QMU 5.05.

Alternativt kan du altså starte minderen - det gjorde jeg også i de første versioner og det fungerer fint. Desværre hugger minderen ca. 10 MB Ram, og da jeg ikke har for meget til rådighed i forvejen (256), var det en stor lettelse dat jeg kunne stoppe dette program.
Avatar billede maxwell Nybegynder
25. juni 2001 - 08:09 #7
jhr- > hvordan starter man minderen... det må være min midl. løsning. ???
Avatar billede spine Nybegynder
25. juni 2001 - 09:25 #8
Gå i start menu... under lotus programmer / lotus applications her finder du notes minder.....
Avatar billede andersqp Nybegynder
13. juli 2001 - 19:56 #9
Jeg har oplevet nøjagtig det samme Har opgraderet fra notes 4.6.7 til 5.05), og det der løste mine manglende notify\'s var at oprette en hel ny mailbox fra mailtemplaten, og herefter kopierer folders, forms og views over i den nye, samt alle de entrys der lå i mailfilen.
Herefter har der INGEN fejl været !!!!!
Avatar billede andersqp Nybegynder
13. juli 2001 - 19:57 #10
...glemte lige at sige at jeg naturligvis nedlagde min eksisterende mailbox på serveren og replikerede den nye ud.......
Avatar billede maxwell Nybegynder
08. november 2001 - 10:15 #11
en nyere notes
Avatar billede spine Nybegynder
08. november 2001 - 10:36 #12
Som både jhr og jeg selv foreslog.......

men ok nap du bare selv pointene alligevel ;)
Avatar billede maxwell Nybegynder
08. november 2001 - 10:39 #13
men jhr\'s forslag virkede ikke har prøvet... og en opdatering til 5.05 virkede heller ikke.... så derfor var der ingen som fik nogle point
Avatar billede spine Nybegynder
08. november 2001 - 11:05 #14
fair nok.. ;)