Avatar billede glavinds Nybegynder
09. september 2006 - 12:57 Der er 9 kommentarer

IE svarer ikke, selv om der er forbindelse til nettet

Min datters bærbare PC kan ikke åbne IE eller Opera, når hun skal surfe og på nettet. PC'en er på trådløst net, men selv når den kobles på kablet, er det umuligt at åbne en browser. Maskinen fortæller ellers, at den er koblet op, og jeg så for nylig, at den downloadede opdateringer fra Windows. Men almindelig net er den lukket for. Jeg har prøvet at åbne internetindstillinger og fumle rundt der, men jeg finder ikke noget, der kan hjælpe mig der. Indtil for nylig havde jeg kun kablet netværk hjemme, og da havde jeg ikke problemer. Det har jeg heller ikke med min søns bærbare PC, der uden problemer kobler på nettet såvel kablet som trådløst. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
09. september 2006 - 13:08 #1
tyder på et spyware angreb :(
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
09. september 2006 - 15:01 #2
Prøv i første omgang at få fat i Superantispyware free edition

http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?action=s&st=superantispyware
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
09. september 2006 - 16:27 #3
hvis der er tale om et spyware angreb, er der faktisk kun en vej at få en ren computer igen - formatering og geninstallation af windows.

spyware er blevet så ondsindet at selv de mest opreklamerede anti-spyware programmer ikke kan rense en computer 100%
Avatar billede jacla Nybegynder
09. september 2006 - 17:20 #4
Har du prøvet at lave en ipconfig i dosprompten med trådløsopkobling?

Du vælger din dosprompt og skriver følgende kommado: ipconfig /all (Husk mellem mellem ipconfig og /)

Du skulle nu gerne se PC'ens IP-Adresse og dens Gateway plus DHCP og DNS, ellers er din router ikke koblet til eller der er ingen forbindelse til den.

venlig hilsen

Jan
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
10. september 2006 - 19:15 #5
glavinds, har du prøvet scanne for spyware i første omgang med det program jeg har henvist til?
Avatar billede glavinds Nybegynder
13. september 2006 - 22:50 #6
Kære Jann. Jeg har prøvet superantispywarefri - uden held
Og til Jacla: Jeg har forbindelse til netværket. Microsoft henter opdateringer ned helt fint, og kører helt fint både trådløst og kablet. Det er simpelthen IE- og Opera-browserne, der ikke kan åbnes. Derfor hælder jeg mest til at gøre sopm psycosoft anbefaler: At reformattere bæstet. Men det vil jeg først gøre engang i løbet af den kommende weekend.

Men tak til jer alle
max melgaard/aalborg
Avatar billede glavinds Nybegynder
25. september 2006 - 23:14 #7
Maskinen er formatteret, og fungerer nu perfekt. Superspywarefri kunne i klare skærerne.
Avatar billede glavinds Nybegynder
25. september 2006 - 23:18 #8
Hvordan afleverer jeg lige mine 30 point til psychosoft?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:15 #9
Prøv i første omgang ham om at lægge et svar, som du kan acceptere. Hvis ikke det virker kan du lave et spørgsmål, der hedder "Point til psycosoft-funware" med henvisning til denne tråd. Du kan så vælge at lukke denne tråd og tage de 30 point og oprette det andet spørgsmål med 30 point, eller sende ham over på denne tråd og lægge svar.
Var det forklaring nok?