Avatar billede marrix Juniormester
08. september 2006 - 22:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg en Netværkscontroller driver?

Hej eksperter

Har en Medion bærbar MD 40100. Har formatteret og reinstalleret xp pro. Alle drivere på plads - undtaget én. Netværkscontroller ... hvad er det til? Har forsøgt med samtlige relevante drivere fra Medions egen hjemmeside (både den danske og den tyske), men uden held. Ingen af de forsøgte drivere bliver 'spist', og under enhedshåndtering har jeg denne her Netværkscontroller flagrende som et uløst problem.

Kan heller ikke komme å'net fra min Medion ... måske noget at gøre med min manglende netværkscontroller?

Nogen ideer/forslag til hvor jeg finder en brugbar driver til min Medion 40100? Kan jeg bruge mere end én slags ... eller er jeg nødt til at finde DEN Medion driver, som pc'en må have haft med dengang for længe siden?

Venligst
Marianne
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. september 2006 - 23:04 #1
Installer dette program og se under Network Cards, bag efter må du søge efter en driver til dit netkort.
http://www3.sympatico.ca/gtopala/about_siw.html
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. september 2006 - 23:05 #2
Programmet skal bare åbnes og ikke installeres. :-D
Avatar billede marrix Juniormester
09. september 2006 - 10:45 #3
Hej westcoast

Sej ting ... den der Siw. Jeg fik en masse gode oplysninger om min pc ... og jeg fandt ud af, præcis hvilken driver, jeg skulle lede efter (noget Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet ...). Men selv efter installering af, hvad der må være den korrekte driver (ifølge Siw), har jeg stadig problemer.

Siw - under Network cards - markerer at mit Card 1 er "Not connected". Card 2 (som jeg åbenbart også har ... noget 1394-netværkskort) er "connected". Og via enhedshåndtering - "Andre enheder" ... ved det her manglende netværkscontroller - kan jeg læse at "Denne enhed bruger ingen ressourcer, da der er opstået en fejl".

Er total-spade til det her :c(  ... hvad er der galt (med pc'en ... ikke med mig!)? Og hvad gør jeg for at komme videre? Tilsyneladende har jeg en driver, der er installeret, men jeg kan ikke komme på nettet, og min "Netværkscontroller" (netkort) synes at være problemet. Hjælp ...

Har forsøgt at installere Realtek-driveren direkte fra install.exe. Og efterfølgende ved at lade enhedshåndtering lede efter driveren på min USBkey (hvor jeg har lagt den udpakkede Realtek-driver), men driveren bliver ikke genkendt/godkendt.

Venligst
Marianne
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. september 2006 - 11:00 #4
I enhedshåndtering under  egenskaber for dit netkort prøv at afinstallere og geninstaller driveren, husk at aktivere den, altså kort 1.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. september 2006 - 11:11 #5
Er du sikker på det er den rigtige driver du har hentet? der er tre forskellige med RTL 8139.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. september 2006 - 15:45 #6
Hvordan gik det?
Avatar billede marrix Juniormester
10. september 2006 - 09:36 #7
JUBIIII ... jeg skulle afinstallere - som du foreslår - og så installere direkte fra programmet/driveren (og ikke via enhedshåndtering). Så virker det sgu' :c)) Fedt, var ellers lige ved at skippe netværkskort, pc og hele skidtet. Men holder nu fest i stedet for :c))

I øvrigt er de tre drivere til RTL 8139 ens. Jeg prøvede at hente alle tre, men det var nøjagtigt den samme fil, der blev henvist til i alle tre tilfælde.

Og beklager, at jeg ikke fik meldt tilbage i går, men jeg havde en rigtig tøse-dag med ophængning af lamper, montering af hylder, opsætning af røgalarmer (balancerende på en trappestige oven på et spisebord). Og en formiddag med formatering af harddiske og installering af drivere :c) Så der var ikke lige tid til at gå på nettet før her til morgen.

Tusind tak, westcoast. Erlæg venligst et svar :c)

Venligst
Marianne
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. september 2006 - 09:52 #8
Hej, godt det kom til at fungere, takker på forhånd for point. :-D
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
22. marts 2009 - 16:15 #9
hvilken driver brugte du? har præcis samme problem og har ledt og ledt..
Avatar billede marrix Juniormester
12. maj 2009 - 07:07 #10
Har du fundet en løsning? Har selv lige været det samme igennem igen igen ... men tror det lykkedes nu.
Avatar billede brumbassen1981 Nybegynder
27. april 2014 - 12:28 #11
døjer med netværks controller på en medion og link op i virker ikke mere