Avatar billede kynaite Nybegynder
08. september 2006 - 19:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Resize website der åbnes i en frame

Hej Eksperter,

Jeg ønsker at resize en webside jeg åbner i følgende frame:
<iframe src="www.blabla.dk" width="800" height="600"></iframe>

Selve framet er som i kan se sat til fast størrelsen men siden der åbnes indeni er selvfølgelig større, hvilket medfører scrollbarer. Er det ikke muligt at resize siden ned til at fylde fx 800x600 som det frame den åbnes i så man undgår at skulle udvide framet for at se hele siden??

På forhånd tak.
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. september 2006 - 19:19 #1
Hejsa.

Har du adgang til koden for den side du viser i dit iframe?

Jeg er ikke helt sikker på følgende, men jeg vil da umiddelbart mene at du skulle kunne sætte with/height = 100%. Dette burde gøre siden så stor som det vindue den vises i. I dit tilfælde dit iframe.

Selvfølgelig, hvis indholdet af siden ikke kan være i et 800X600 vindue, så vil der jo komme en scrollbar.

Ellers kan man selvfølgelig sætte scrollbars=0, men det hjælper dig jo ikke så meget... Ellers mener jeg ikke at man kan gøre mere!

/Lasse rasch
Avatar billede kynaite Nybegynder
08. september 2006 - 19:32 #2
Ja ok, men det er netop problemet...indholdet kan ikke være i mit frame og ville derfor høre om det ikke er muligt at resize indholdet. Altså det jeg ønsker er simpelthen at resize en hel webside for herefter at vise den i et frame.
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. september 2006 - 23:56 #3
Ahhh.... Jo, nu forstår jeg dig! Jo det kan du sagtens.

F.eks. vil dette vise www.flexybox.com i 50% størrelse!
<iframe style="zoom:50%" src="http://www.flexybox.com" width="100%" height="100%">

eksempel kan du se her :
http://www.flexybox.com/zoom.asp

/Lasse
Avatar billede mclemens Nybegynder
08. september 2006 - 23:57 #4
Nej, den indvendige side skal være beregnet til at fremvise sig i den afsatte størrelse - du kan ikke lave siden mindre direkte. Du kan selvfølgelig lege med width defineringer via. javascript og mindske størrelsen (måle f.eks. offsetWidth og height - dividere og udregne ... men det ville være indviklet med padding - margin - border o.s.v. ... d.v.s. meget svært - og cross-site = umuligt, da cross - site scripting er deaktiveret) - da jeg formoder at siderne ikke lægger på samme domæne er det som nævnt udelukket (cross-site) ... og hvis de lå på samme domæne - ville det mest optimale være at lave rettelserne manuelt ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
08. september 2006 - 23:58 #5
Hov, lærte vist noget nyt :D
Avatar billede mclemens Nybegynder
08. september 2006 - 23:59 #6
hmmm, det var en IE only ...
Avatar billede kynaite Nybegynder
09. september 2006 - 00:08 #7
Det var super lasse, tak for hjælpen. :) Synes jeg kan erindre vi er stødt på hinanden tidligere gennem bowl'n'fun....