Avatar billede gotchi Nybegynder
08. september 2006 - 14:12 Der er 3 kommentarer

Gemme et billede

Hvordan gemmer jeg et .fla til en billede fil?

altså, hvis nu man skal lave sådan man kan tegne et billede, også skal man kunne gemme det så det converter til .jpg

kan det lade sig gøre?
hvis ja - hvordan kan man det?

idéer??
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. september 2006 - 14:25 #1
file > eksport >eksport image
Avatar billede gotchi Nybegynder
08. september 2006 - 14:36 #2
mener i actionscript.. folk skal kunne tegne online jo
Avatar billede rohaje Nybegynder
08. september 2006 - 14:50 #3
:),, det er jo noget andet..

en del mere bøvl,, du skal kigge på bitmap i flash 8,, du skal bruge noget serverscript, hvor du kan sende bitmap data til, som så genererer billedet..
Det er ret så langhåret og super langsomt..

eller, - måske kan man noget med en flash communication server.. som er halv dyr..

eller,, så skal du gemme tegningen som data (f.eks xml)  og regenerere den med et backend program.. nu ved jeg jo ikke om det er brugeren der skal have billedet on-line, eller du vil gemme det ned på serveren..