Avatar billede ajbo Nybegynder
08. september 2006 - 10:37 Der er 7 kommentarer

Internet opkobling : analog

Det er efterhånden mange år siden jeg selv har brugt analogt modem. Nu skal jeg hjælpe en ældre dame, der forventer snart at skulle flytte til anden adresse og derfor ikke ønsker besværet med at få husets telefoner til at virke som IP telefoner. Hun ønsker derfor at benytte analogt modem. Jeg har installeret modemet, og meldingen fra computeren er, at modem er installeret korrekt. Når jeg så med en CD fra Tele2 forsøger at opkoble til Tele2 og derfor klikker på Installer, så bliver vinduet (skærmbilledet) hel sort, og opkobling kan ikke finde sted. Kan det være et telefonstik (det i væggen), der er blevet noget i vejen med? Det har været brugt til analogt modem før.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 10:55 #1
Er der installeret et tlf. nr. der virker?
Avatar billede ajbo Nybegynder
08. september 2006 - 11:04 #2
Ja. Husets telefon kan benyttes på normal vis, men måske ikke fra det stik, modemmet er tilsluttet. Jeg har prøvet, om jeg kunne komme videre fra min eget (IP forbindelse) med en tilsvarende CD fra Tele2 og ledningen fra telefonen (ganske normal telefon). Jeg kan komme videre, dog ikke ud af huset, og jeg får ikke samme sorte vindue som hos damen. At jeg ikke kan komme videre, går jeg ud fra, skyldes, at jeg bruger digital, mens damen bruger analog opkobling.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:06 #3
Så må du teste om stikket fungerer med en almindelig telefon, ellers kan du ikke få forbindelse fra stikket.
Avatar billede ajbo Nybegynder
08. september 2006 - 11:58 #4
Dit svar er soleklart, når det gælder damen, men det løser ikke spørgsmålet med hvorvidt jeg fra min IP forbindelse og ledningen fra den helt normale analoge telefon kan få forbindelse til Tele2 og koble op der. Jeg forsøgte for et kvarters tid siden at ringe til Tele2, men fik at vide, at der var kabelbrud (vist i Gram). Det kan måske være årsagen til det sorte vindue, som jeg nævnte ovenfor.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 12:00 #5
Jeg tvivler stærkt på, at du kan få forbindelse gennem din til et analog abonnement.
Avatar billede ajbo Nybegynder
08. september 2006 - 12:25 #6
Du har givetvis ret. Jeg har prøvet flere gange, men kan ikke se, hvorfor jeg ikke kan, da jeg tager ledningen ud af den helt normale analoge telefon og sætter den i computeren efter at have taget ADSL ledningen ud af dens stik.Hvorfor kan jeg ikke opnå den dårligere analoge modem forbindelse på den måde?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2006 - 21:48 #7
Hvis du kobler på før det digitaale skillefilter, så er det et analog telefonsignal du har. Efter skille filteret er det et digital signal.