07. september 2006 - 23:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Søgekriterier der også skal medtage "blanke" records

Jeg har en form jeg buger i forbindelse med en forespørgsel. Jeg bruger følgende kriterie i forespørgslen: Like "*" & [Forms]![Frm_Søg]![Producent] & "*" . Problemet er bare at blanke / tomme records ikke medtages. Hvad gør jeg for at få den med, hvis jeg ikke har valgt noget i mit søgekriterie, i så fald skal alle records vises i forespørgelsen ?
Avatar billede kabbak Professor
07. september 2006 - 23:35 #1
Like "*" & [Forms]![Frm_Søg]![Producent] & "*" Or Is Null
08. september 2006 - 00:00 #2
Ja, det troede jeg også jeg kunne, men når [Producent] har en værdi i min form, fx. Hansen, så skal de blanke records jo ikke medtages.
Avatar billede rosco Novice
09. september 2006 - 11:06 #3
Er producent et tekstfelt eller en combobox
hvis det er en combo så prøv med RIGHT JOIN, i forespørgslen.
10. september 2006 - 14:04 #4
Det er et tekstfelt
Avatar billede fdata Forsker
12. september 2006 - 20:00 #5
Tilføj en ny kolonne i forespørgslen indeholdende:
  P:[Forms]![Frm_Søg]![Producent]
I kriterieafdelingen i samme kolonne tilføjer du to kriterier (over hinanden)
  Is Null
  Is Not Null
I Producent kolonnen kan du nu placere den eksisterende "Like ..." ud for "Is Not Null".
Hvis feltet i formen er Null, vil producentkriteriet altså ikke blive sat i sving.
14. september 2006 - 18:00 #6
Det virker med den løsning. Jeg har imellemtiden også fundet ud af at man også kan lave en iif(isnull) sætning i felt navnet.
Avatar billede fdata Forsker
14. september 2006 - 23:06 #7
Takker for point  ;o)